این ایستگاه فضایی ممکن است در ایالات متحده و اروپا سقوط کند


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811172

مدیر آژانس فضایی روسیه روسیه، ایالات متحده و اروپا را به فروپاشی ایستگاه فضایی بین المللی علیه ایالات متحده، اروپا، چین یا هند تهدید کرده است.

به گزارش اسپیس، دیمیتری روگوزین، مدیر آژانس فضایی روسیه، اندکی پس از سخنرانی بایدن در واکنش به تحریم های آمریکا علیه روسیه، توییتی منتشر کرد.

روگوزین، مدیر آژانس فضایی روسیه، اندکی پس از سخنرانی بایدن در واکنش به تحریم های آمریکا علیه روسیه توییت کرد.

روگوزین در یک سری توییت نوشت: «می‌خواهید همکاری ما در ایستگاه فضایی بین‌المللی را از بین ببرید؟» اگر همکاری با ما را متوقف کنید، چه کسی از چرخش و سقوط غیرقابل کنترل ایستگاه فضایی بر فراز ایالات متحده یا اروپا جلوگیری می کند؟ ممکن است این سازه 500 تنی بر سر چین و هند بیفتد. آیا می خواهید آنها را با چنین دیدگاهی تهدید کنید؟ ایستگاه فضایی بر فراز روسیه پرواز نمی کند، بنابراین تمام خطرات متوجه شماست. آیا برای این خطرات آماده اید؟

روگوزین به طعنه ای به پروژه ماهواره اینترنتی ایلان ماسک و اسپیس ایکس گفت: “تجار با استعداد شما مدار نزدیک زمین را آلوده کرده اند، و فضانوردان ما ایستگاه فضایی را اداره می کنند تا با لاشه هواپیما تماس نگیرند.”

وی افزود: ممکن است پرزیدنت بایدن در باغ نباشد، اما به او توضیح دهید که چگونه فضانوردان ما مدار ایستگاه فضایی را طوری تنظیم می کنند که به زباله ها برخورد نکند.

روگوزین در توییت دیگری تاکید کرد: آیا برای این کار آماده هستید؟ آقایان هنگام برنامه ریزی تحریم، آلزایمر (اشاره بایدن) فردی که تحریم را نوشته است را چک کنید تا تحریم به سرتان نیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید