این بار اینترنت به بهانه مسابقات جام جهانی کلاهبرداری شد


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914676

«بازی های جام جهانی فوتبال» روش جدید مجرمان سایبری برای سوء استفاده از کاربرانی است که هشدارهای پلیس فتا را جدی نمی گیرند و در دام می افتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، مشکلی که پلیس فتا بارها نسبت به آن هشدار داده است، هوشیاری شهروندان در برابر مجرمان سایبری است اما اینکه چرا برخی هشدارها را جدی نمی گیرند جای تعجب دارد.

پیام “شما برنده شدید” ترفند کلاهبرداران اینترنتی است، به ویژه زمانی که کاربر را با دریافت شماره کارت بانکی و کد فعال سازی به دستگاه خودپرداز یا خالی کردن حساب بانکی وی می کشانند. اگرچه این ترفندها قدیمی است، اما متاسفانه برخی از شهروندان همچنان در دام این گونه پیامک ها می افتند.

ترفند مجرمان سایبری این است که هر بار با بهانه ای تعدادی از شهروندان را در دام کلاهبرداران گرفتار می کنند. به این ترتیب طعمه خود را با بررسی صفحات اجتماعی افراد مختلف و شناسایی علاقه مندی آنها و ارسال پیام با خطوط شخصی برای آنها شناسایی می کنند.

کلاهبرداران ابتدا یک اکانت واتس اپ را با یک شماره فعال می کنند و لوگوی هر یک از شبکه های رادیویی و تلویزیونی را روی پروفایل می گذارند و پس از تماس مخاطب با او مشکوک می شود که با او تماس گرفته و قربانی کلاهبرداران می شود. پیام ارسال شده در واتس اپ یا پیامک ارسال شده به تلفن همراه باز و ضبط می شود.

حسن کیها رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوء استفاده از مردم استفاده می کنند، گفت: به صورت اجتماعی در فضای مجازی با عناوینی مانند پیش بینی و میلیونر شدن به قمار آنلاین بپردازند. ، بازی کنید و برنده شوید و غیره

وی افزود: شهروندان باید هوشیار و هوشیار باشند زیرا این مجرمان در نهایت اطلاعات کارت بانکی مصرف کنندگان را به سرقت می برند و از آنها کلاهبرداری می کنند.

به گفته این مقام مسئول، افراد سودجو به بهانه های مختلف کاربران را به سمت صفحات فیشینگ جعلی هدایت می کنند و اطلاعات بانکی آنها را به سرقت می برند و از حساب آنها برداشت غیرمجاز می کنند.

وی تصریح کرد: هدایت کاربران به لینک های آلوده برای مجرمان سایبری دور نیست و مجرمان سایبری از طریق بدافزار از اطلاعات گوشی خود سوء استفاده می کنند و در این شرایط امکان سرقت اطلاعات هویتی کاربران وجود دارد.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه اعتماد به لینک های ناشناس در فضای مجازی ریسک بالایی دارد، گفت: پلیس فتا این فضا را رصد کرده و با هرگونه فعالیت مجرمانه برخورد خواهد کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید