این بازیکن پرسپولیس فاش کرد: حواشی در جام جهانی بیشتر می شود

این بازیکن پرسپولیس فاش کرد: حواشی در جام جهانی بیشتر می شود

سرمربی کروات تیم ملی کشورمان دوران بلاتکلیفی را پشت سر گذاشت اما در نهایت با تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال ماندگار شد.

با این حساب و البته شرایط پرسپولیسی ها، فکر می کردیم دقایقی با محسن بنگر چت کنیم ضرری ندارد.

حتما می دانید که مهمترین بحث فوتبال ما در چند روز اخیر دراگان اسکوچیچ بود؟

بله، اما به نظر من نه انتخاب دراگان اسکوچیچ درست بود و نه خبر برکناری و سپس بازداشتش!

چرا؟

دراگان اسکوچیچ اگرچه در مرحله مقدماتی جام جهانی نتایج بسیار خوبی با تیم ملی کسب کرد اما رزومه حرفه ای برای جذب تیم ملی را نداشت.

می گویید سرمربی باید اسم و رسم داشته باشد تا تیم ملی به آن تکیه کند؟

واقعیت این است که بازیکن ایرانی حداقل چنین نگاهی دارد. اگر یک مربی شناخته شده نباشد یا رزومه قوی نداشته باشد، دچار مشکل می شود. دیر و زود است، اما سوخت نیست! اکنون می بینید که چگونه این مشکل ایجاد شده است.

به نظر شما آن موقع چه کسی باید سرمربی تیم ملی می شد؟

این یک موضوع فنی است و باید دید آیا فدراسیون بودجه لازم برای جذب مربی معروف خارجی را دارد یا خیر؟ بعد از آن قرار بود با چه مربی قرارداد ببندم؟ ایرانی یا خارجی؟ فقط گفتم فرم انتخابی دراگان اسکوچیچ درست نبود. تجربه او در فوتبال ایران چه بود؟ قهرمان لیگ برتر بود یا جام حذفی؟ آیا او در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است؟ فکر من این است.

در همان زمان انتخاب دراگان اسکوچیچ مورد انتقاد قرار گرفت و …

بله طبیعی بود البته تجربه فوتبال ایران نشان می دهد که بازیکنان ما در شرایط سخت عملکرد بهتری دارند. ملی پوش ایرانی وقتی می بیند که در خطر سقوط قرار دارد عملکرد بهتری دارد و این یکی از دلایل موفقیت تیم ما در مسابقات جهانی بود. البته نمی توان تلاش های اسکوچیچ را نادیده گرفت اما این مربی کروات نتوانسته تیم ملی را به خوبی کنترل کند.

می گویید تیم ملی ما مربی ای مثل کی روش می خواست؟

نمی گویم کی، روش و اسم، اما تیم ملی ایران یک مربی برجسته، شجاع و منظم می خواهد. یک بازیکن ایرانی اگر احساس کند سرمربی اش آدم ضعیفی است یا شجاع نیست، احساس می کند قوی است و خود را بالاتر از تیم و سرمربی می بیند.

منظورتان دو تیم در تیم ملی و تفاوت تیم ملی است؟

این تنها آغاز است. فکر می کنم این اختلافات می تواند مشکلات بیشتری را در جام جهانی ایجاد کند. اعتراض به رزرو یا موارد دیگر ممکن است ایجاد شود. البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و تیم ایران به جام جهانی برود و در قطر بازی کند اما از این شرایط احساس خوبی ندارم.

تصمیم شما چیست؟

من کسی نیستم که تصمیم بگیرم در فدراسیون یک کمیته فنی وجود دارد که افراد باتجربه ای هم دارند و بهتر است آنها تصمیم بگیرند.

اما برخی کارشناسان معتقدند اتحادیه فوتبال انگلیس باید بیشتر از اسکوچیچ حمایت کند و به او اختیارات کامل بدهد؟

بله، اما هنوز تکلیف خود فدراسیون مشخص نیست. فدراسیون توسط سرپرست هدایت می شود و امیدوارم ابتدا تکلیف رئیس فدراسیون مشخص شود. در آینده باید از اسکوچیچ و تصمیماتش حمایت کرد. سرمربی تیم ملی باید اقتدار داشته باشد و بخشی از این اعتبار به حمایت مسئولان ارشد می رسد.

خوب، می خواهیم از وضعیت فعلی پرسپولیس بپرسیم. وضعیت را چگونه می بینید؟

فکر می کنم اگر پرسپولیسی ها هر چه زودتر مهاجم نخرند در آینده با مشکل مواجه خواهند شد. در حال حاضر بازیکنان خوبی در خطوط مختلف خریداری شده اند اما در خط حمله کمبود مهاجم و گلزن احساس می شود. آقای یحیی به درستی در این مورد اعتراض کرد. او مدت هاست که نام مهاجم خارجی مورد نظر خود را در این باشگاه اعلام کرده است اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و جالب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید