این حکم برای دختر و پسر معروف در اینستاگرام صادر شد

این حکم برای دختر و پسر معروف در اینستاگرام صادر شد

این خبرگزاری در توضیح این خبر نوشت:

* ادعایی مبنی بر صدور حکم ده سال حبس برای دختر و پسر جوان منتشر شده است.

* پیگیری های خبرنگار ما از پرونده افراد نامبرده نشان می دهد که این افراد (آستیاج حقیقی و امیرمحمد احمدی) با ایجاد صفحه اینستاگرام فعال بوده و با شروع اتفاقات اخیر در کشور، فعالیت آنها متمرکز شده است. در مورد تشویق مردم به اعتراض علیه کشور.

* افراد ذکر شده در صفحه ای فعال بودند که یک میلیون فالوور دارد و در جریان رویدادهای اخیر از صفحه خود برای تبلیغ تماس ها از جمله فراخوان 13 آبان استفاده کردند.

* پس از این فعالیت ها، مسئولان نسبت به فعالیت تخریبی این دو نفر هشدار دادند و با تکرار اقدامات خود در ارسال تماس های غیرقانونی، سرانجام در 10 آبان 1401 دستگیر شدند.

*پس از دستگیری این افراد و انجام تحقیقات مقدماتی، در نهایت تعقیب قضایی این دو اتهام تجمع و مشارکت علیه امنیت کشور روشن شد و پرونده به دادگاه انقلاب رفت.

* آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی در صفحه اینستاگرام خود فراخوانی برای تجمع در 13 آبان منتشر کردند و به اعتراض دعوت کردند.

* همچنین افراد مذکور علاوه بر اینستاگرام در شبکه های اجتماعی توییتر و یوتیوب نیز مطالبی را منتشر کرده اند.

* در نهایت رئیس شعبه پس از ارسال پرونده به دادگاه و رسیدگی به پرونده و انجام دفاعیات متهمان، این دو نفر را به اتهام جمع آوری و اجتماع و تبانی علیه متهم به 5 سال حبس تعزیری محکوم کردند. امنیت کشور انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید