این دارو به زودی گران می شود

این دارو به زودی گران می شود

روز جدید اینانلو، مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو گفت: از 8500 داروی موجود در بازار در 6 ماه گذشته، حدود 2000 دارو افزایش قیمت داشته که عمدتا به دلیل افزایش هزینه های تولید بوده است. رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وقتی تورم ایجاد می شود برای همه کالاها از جمله دارو اتفاق می افتد. این بدان معناست که در عین حال پوشش بیمه ای با قیمت جدید اعمال می شود و مردم مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای داروهای بیمه ای نسبت به سال 1400 نخواهند بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه یکی از دستاوردهای ما در جمهوری اسلامی، صنعت داروسازی ما است که هم فناوری بالایی دارد و هم با حضور نخبگان همراه است و به شدت از این صنعت حمایت و حمایت می کنیم.

وی افزود: یکی از روش های حمایت، بحث هایی است که در زمینه اصلاح قیمت دارو خواهیم داشت که خوشبختانه بر اساس لایحه قانون 1401 این اصلاح قیمت بر اساس اصلاح قیمت ها همراه با اصلاح پوشش بیمه ای است. این بدان معناست که پوشش بیمه ای همزمان با قیمت جدید اعمال می شود و مردم مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای داروهای تحت پوشش بیمه نسبت به 1400 نخواهند بود.

دارایی گفت: بنابراین علیرغم اینکه ممکن است قیمت قفسه دارو تغییر کند، پرداختی افراد بیمه شده افزایش نمی یابد که این اتفاقی است که می افتد. این هم طبیعی است، زیرا وقتی تورم رخ می دهد، برای همه کالاها اتفاق می افتد و دارو یکی از آنهاست. این تعدیل قیمت به ادامه تولید و گسترش کمک می کند.

وی گفت: در حال حاضر با ارز دارو کاری نداریم و ارز مانند سال 1400 پرداخت می شود. این تعدیل قیمت بر اساس تورم به زودی انجام می شود. چون سه ماه است که تعدیل قیمت نکرده ایم.

صنعت داروسازی هم حق دارد در مورد دغدغه‌های خود صحبت کند و به درستی هم می‌گوید، اما ما قطعاً اجازه نمی‌دهیم تولید آنها تداخل پیدا کند و جلسات مکرری با رئیس‌جمهور و تنظیم‌کننده بازار برای تصویب این اصلاحیه داشته‌ایم. “، او گفت. بیایید آن تاریخ را تعیین کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به ایسنا درباره موجودی دارو و وضعیت کمبود گفت: حذف شد.

دارایی در خصوص وضعیت قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی نیز گفت: از زمانی که پرونده های آرایشی و بهداشتی در حوزه واردات و صادرات به وزارت صمت منتقل شد، واردات را به هر نحوی ممنوع کرد زیرا تولید داخلی نداشتیم، نیازها تامین نشد. درب منزل و بصورت قاچاق تحویل داده می شوند. حالا این قاچاق می تواند ساختگی یا ساختگی و حتی مضر باشد. بنابراین بهتر است محصولاتی را که بازار به آن نیاز دارد، بررسی کنیم، اما فناوری یا توانایی تولید داخلی را نداریم. خوب نیست که اکثر محصولات موجود در بازار ما در این زمینه از قاچاق می آیند و ما باید آن را اصلاح کنیم. پیشنهاداتی داده ایم و از آنجایی که باید از سلامت این کالاها اطمینان حاصل کنیم، حتما برای اصلاح آن ها وارد عمل می شویم. فکر می کنم درصد زیادی از لوازم آرایشی قاچاق است.

دیدگاهتان را بنویسید