این دو پرسپولیس بدترین شدند. رکورد عجیب زوج طلایی

این دو پرسپولیس بدترین شدند.  رکورد عجیب زوج طلایی

لیگ ستارگان قطر با حضور بازیکنانی چون امید ابراهیمی، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان و مهرداد محمدی در این فصل لیگ ستارگان به نقطه اوج خود رسید. ابراهیمی در ترکیب الوکرا حضور داشت و دو مدافع ایرانی نیز در ترکیب الاهلی حضور داشتند و مهرداد محمدی نیز با السیلیه قرارداد داشت. امید ابراهیمی هافبک باتجربه فوتبال ایران که شایعه بازگشت او به لیگ برتر شنیده می شود تیمش عملکرد درخشانی داشت و الوکره فصل را در رده چهارم به پایان رساند و ابراهیمی نقش مهمی در کسب این موفقیت داشت.

از نظر عملکرد انفرادی، مهرداد محمدی رکورد درخشانی را پشت سر گذاشت و در 15 مسابقه توانست 8 گل به ثمر برساند اما درخشش محمدی برای بقای السیلیه کافی نبود و این تیم به قعر جدول ستارگان قطر سقوط کرد. در این میان شرایط برای محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده متفاوت بود و این دو مدافع ایرانی با وجود اینکه تیمشان نه در خطر سقوط قرار داشت و نه در گروه برتر، نتوانستند فصل را با موفقیت به پایان برسانند.

بدترین خط دفاعی فصل، محصول مشترک زوج ایرانی!

محمدحسین کنعانی زادگان در 21 بازی از 22 بازی تیمش در فصل گذشته لیگ ستارگان به میدان رفت و شجاع خلیل زاده در 18 بازی برای الاهلی به میدان رفت. نکته عجیب و جالب اینجاست که الاهلی قطر با وجود هشتم شدن در جدول 12 تیمی لیگ ستارگان قطر، عنوان بدترین خط دفاعی فصل را با تیم سقوط کرده السیلیه، دریافت 45 گل و نقش آفرینی در این رقابت ها تقسیم کرد. ثبت این آمار توسط دو مدافع ایرانی انجام شد که نتوانستند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

البته کنعانی زادگان فصل گذشته سابقه 6 گل برای تیم الاهلی را دارد اما این رکورد نمی تواند عملکرد ضعیف او را در فاز دفاعی کتمان کند. نکته جالب اینکه امیر کلانوی برای اردوی تیم ملی که از امروز آغاز می شود تصمیم دارد محمدحسین کنعانی زادگان را به اردو دعوت کند در حالی که شجاع خلیل زاده به دلیل مصدومیت نامی در لیست تیم ملی نیست.

قراردادهایی که زود به هم خورد!

حدود 2 ماه پیش مدیران باشگاه الاهلی با مدافعان ایرانی پای میز مذاکره نشستند و قرار بر این بود که قرارداد محمدحسین کنعانی زادگان برای 2 فصل و شجاع خلیل زاده یک فصل تمدید شود. مسابقات باشگاهی نیز در لیگ ستارگان قطر شرکت خواهد کرد اما در عرض 2 ماه شرایط مقابل آنها تغییر کرده است!

عبدالله الملی، رئیس باشگاه الاهلی قطر امروز در مصاحبه رسمی با تایید قطع همکاری با محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده، گفت: تصمیم گرفتیم یزان النعمت اردنی و سفیان الجزایری را حفظ کنیم. هانی چون پر هستند و قرارداد دارند و کنعانی زادگان و هلیل زاده کنار وخویچ هستند. آنها از لیست تیم ما حذف شده اند.”

روزنامه الوطن قطر مدعی شد مقصد بعدی محمدحسین کنعانی زادگان در لیگ ستارگان خواهد بود و این مدافع راهی ام صلال خواهد شد. تیمی که به لطف تفاضل گل بهتر در فصل جاری توانست سهمیه لیگ ستارگان خود را حفظ کند. وضعیت شجاع خلیل زاده نامشخص است و زمزمه هایی مبنی بر بازگشت احتمالی این مدافع باتجربه به فوتبال ایران به گوش می رسد. البته خلیل زاده مذاکرات برای تعیین تیم بعدی خود را تا زمان بهبودی مصدومش به تعویق انداخته است اما در این بین احتمال بازگشت او به یکی از تیم های لیگ برتری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید