این رفتارها صحیح نیست; من از کی روش و ملی پوشان حمایت می کنم

این رفتارها صحیح نیست;  من از کی روش و ملی پوشان حمایت می کنم

نادر فریاد شیران درباره وضعیت تیم ملی پس از شکست از انگلیس گفت: فوتبال ایران و انگلیس قابل مقایسه نیست. انگلیس بهترین لیگ فوتبال جهان را دارد و گران ترین تیم جام جهانی است. قرارداد بازیکنان این تیم از همه بازیکنان جام جهانی بیشتر است. بنابراین مقایسه دو تیم غیر منطقی است اما آنچه از فوتبال ایران می دانیم نباید 6 گل به حریف می خوردیم.

وقتی ترکیب تیم در نیمه دوم ثابت شد، 2 گل به انگلیس زدیم

وی افزود: ناهماهنگی کویروس به ویژه در خط دفاعی یکی از عواملی بود که منجر به این نتیجه شد. ما با سه مدافع میانی مقابل انگلیس قرار گرفتیم و فکر می کنم روش اصلی تیم ملی در این بازی 3-6-1 بود. چسمی، پورعلیگنجی و مجید حسینی سه مدافع میانی ما بودند. مقابل آنها سه هافبک اصلی به نام های نورالهی، حاج صفی و علی کریمی داشتیم. میلاد محمدی و صادق مهمانانی هم دو مدافع کناری ما بودند. با این چیدمان در نیمه اول یک بار طارمی را در موقعیت گلزنی قرار ندادیم. در واقع ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس اینگونه بود: 10 نفره دفاع می کردیم و می خواستیم با یک حمله کنیم. اما در نیمه دوم که ترکیب درست شد، دیدید که ما دو گل به انگلیس زدیم و تیم ملی نمایش بهتری از خود به نمایش گذاشت.

در هیچ دوره ای از جام جهانی ما این همه بازیکن در فوتبال اروپا نداشتیم

سرمربی اسبق ملی فوتبال با اشاره به تجربه ملی پوشان گفت: ما در هیچ جام جهانی این همه بازیکن در فوتبال اروپا نداشتیم، این یک امتیاز برای تیم ملی است، اما بازیکنان ما نمی توانند رویارویی کنند. و در مقابل بازیکنان لیگ انگلیس که یک لیگ منحصر به فرد در جهان است، پیروز شویم. اما این باخت ناشی از تاکتیک های اشتباه و غرور کاذب برای تیم ملی کشورمان بود.

ما نباید موضوعات غیر ورزشی و سیاسی را به فوتبال و تیم ملی مرتبط کنیم

وی با انتقاد از گره زدن مسائل سیاسی به ورزش و تیم ملی گفت: متاسفانه قبل از جام جهانی و قبل از بازی انگلیس هجمه شدیدی به تیم ملی و تیم ملی شد. رفتار نادرستی که تیم ملی را تحت فشار قرار داد. اما نباید مسائل غیر ورزشی و سیاسی را به فوتبال و تیم ملی مرتبط کنیم. ممکن است از برخی سیاست های اقتصادی و اجتماعی گلایه داشته باشیم اما گره زدن آنها به تیم ملی درست نیست.

هر نتیجه جام جهانی مربوط به تیم ملی کشورمان است نه فرد یا گروه خاصی

فریادشیران تاکید کرد: هر نتیجه ای در جام جهانی به دست می آید برای تیم ملی فوتبال کشورمان است و نه به نام فرد یا گروه خاصی. اگر سه بار قهرمان آسیا شده ایم برای کشورمان افتخار است. بنابراین نباید بی جهت به بازیکنانی که در بزرگترین استادیوم فوتبال جهان حضور دارند، فشار روانی وارد کنیم. الان وقت انتقاد از تیم ملی نیست. من در حال حاضر طرفدار کی روش، تیم ملی و تیم ملی کشورم هستم و امیدوارم آنها در دو بازی آینده خوب و سربلند عمل کنند.

واکنش ها به مصدومیت بیرانوند درست نبود

وی با اشاره به مصدومیت بیرانوند در دیدار مقابل انگلیس گفت: برخی مدعی بودند که برخی بیرانوند را گرفته اند اما این ادعا اصلا صحت ندارد. بازیکن عربستانی که در بازی آرژانتین مصدوم شد و جام را از دست داد، اوه کی مراقبش بود؟! چنین برخوردهایی در فوتبال اتفاق می افتد و نباید همه چیز را با هم قاطی کنیم.

قطعاً مقابل ولز بهتر از انگلیس بازی خواهیم کرد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره ارزیابی خود از دیدار ولز گفت: قطعا مقابل ولز بهتر از انگلیس بازی خواهیم کرد. به نظر من ولز ضعیف ترین تیم گروه است اما از نظر فوتبالی ولز از ما جلوتر است اما اگر بازیکنان با شجاعت و تمرکز مقابل این تیم بازی کنند می توانند به موفقیت دست پیدا کنند و با نتیجه خوبی زمین را ترک کنند. از نظر تعداد ولز فقط دو بار به جام جهانی رفته است اما ما 6 بار به جام جهانی رفته ایم اما بازیکنان آنها در سطح بالای اروپا بازی می کنند و بازیکنی مثل گرت بیل را دارند. امیدوارم ملی پوشان در بازی روز جمعه با شجاعت و تمرکز به میدان بروند و به دنبال موفقیت باشند. حتی اگر از گروه خود پیش نمی‌رفتیم، سرشان را فدا کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید