این سنگ از معادن غیر فعال دورود تامین می شود


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916577

گودرزیان گفت: در جلسه ای که با مسئولان معدن و شرکت بنیاد کوثر برگزار کردیم، مقرر شد سنگ معدن غیرفعال دورود تامین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد گودرزیان در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: معدن سنگ بسیار بزرگی در شهرستان درود وجود دارد که به نام «معدن سنگ ازنا» ثبت شده است، اما در دورود به معدن «دریان» معروف است.

وی افزود: سال هاست از این معدن بسیار بزرگ سنگ استخراج و بهره برداری می شود به طوری که معادن درود، استان، کشور و به ویژه اصفهان از ظرفیت آن استفاده می کنند.

فرماندار دورود گفت: معدن سنگ مذکور 15 پیمانکار دارد که از این معدن بهره برداری می کنند و متولی اصلی آن بنیاد کوثر است.

وی تعداد معادن سنگ درود را حدود 110 واحد برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد حدود 70 معدن سنگ فعال و مابقی غیر فعال هستند.

گودرزیان مشکل واحدهای غیرفعال را کمبود سنگ دانست و گفت: در جلسه ای که با مسئولان معدن و شرکت بنیاد کوثر برگزار کردیم، مقرر شد برای این واحدهای معدنی سنگ تهیه شود زیرا سنگ روی این واحدها دریافت نکرده اند. برای مدتی واحد، بنابراین اگر این اتفاق بیفتد در هر واحد شغلی بین پنج تا هشت شغل ایجاد می شود که در مجموع تعداد زیادی شغل ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع معادن معادن به روز می شوند و تجهیزات آنها از حالت سنتی خارج می شود و در همین راستا در جلسه ای که با ابراهیمی معاون استاندار، مدیر صمت و برخی مسئولان مربوطه داشتیم، آمدیم. باید به این نتیجه رسید که باید این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید