این فاصله 10 روز دیگر به نتانیاهو فرصت داد تا کابینه/رئیس رژیم صهیونیستی را تشکیل دهد


ساعت: 02:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916779

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه با درخواست 10 روزه بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و نخست وزیر برای تشکیل کابینه موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این اقدام به درخواست نتانیاهو انجام شد.

وی عصر پنجشنبه از هرتزوگ خواست تا مهلت تشکیل کابینه را تمدید کند.

نتانیاهو درخواستی را به هرتزوگ ارائه کرد و خواستار تمدید دو هفته ای مهلت تشکیل کابینه شد.

بر اساس این گزارش، هرتزوگ پیش از این به بنیامین نتانیاهو 28 روز فرصت داده بود تا کابینه ائتلافی راست افراطی خود را تشکیل دهد. این مهلت یکشنبه آینده به پایان می رسد.

انتخابات پارلمانی اسرائیل در اواسط نوامبر ماه گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی به رهبری نتانیاهو 64 کرسی در مقابل اردوگاه رقیب متشکل از ائتلاف یایر لاپید، نخست وزیر و بنی گانتز، وزیر دفاع فعلی حزب صهیونیستی به دست آورد. حالت ائتلاف لاپید و گانتز در این انتخابات 51 کرسی به دست آورد.

در مجلس آتی رژیم اسرائیل که بیست و پنجمین دوره خواهد بود و همچنین در ائتلاف حاکم آینده، اکثر «کیپا» پوشان (یهودیان مذهبی که کلاهی به نام کیپا بر سر دارند) و بیشترین تعداد شهرک نشینان صهیونیست و تعداد کمی از زنان شرکت خواهند کرد..

به گفته تحلیلگران سیاسی، حضور احزاب راست افراطی و مذهبی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو ائتلاف حاکم آینده به رهبری نتانیاهو را به سمت اتخاذ رویکردها و سیاست های بسیار افراطی و فاشیستی علیه فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی سوق خواهد داد. و در کرانه باختری و بیت المقدس نوار غزه را گرفته و از سوی دیگر سطح تنش را در منطقه افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید