این نماینده مجلس انتظارات دولت از مجلس برای رای دادن به وزیر آموزش و پرورش را فاش کرد

سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس در نشست «هم افزایی قوه مجریه و مقننه در حل چالش های کشور» افزود: باید تعامل و همکاری بین دولت و مجلس وجود داشته باشد و انتظار مردم از این دو قوه است. با هم باشند و هم ایده و هم هم افزایی برای حل مشکلات مردم داشته باشند، هرچند که هر یک از این دو نیرو وظایفی نیز دارند. مجلس هم نقش نظارتی خودش را دارد و اینطور نیست که دولت هر چه بگوید مجلس بپذیرد، بلکه برای اداره کشور به درک متقابل نیاز است.

حسینی ادامه داد: قبل از انتخابات شاهد بودیم که اکثریت مجلس به این نتیجه رسیدند که آقای رئیسی بهترین گزینه برای رئیس جمهور است و می تواند به توافق برسد، به همین دلیل از ایشان برای حضور در انتخابات دعوت شد. در بحث رای اعتماد به وزرا هم دیدیم که اکثر وزرا با رای بالا رای دادند.

وی با اشاره به تعامل خوب دولت سیزدهم و مجلس گفت: تعاملی که رئیس جمهور با مجلس دارد به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. تاکنون با حدود 90 نماینده مجلس با حضور رئیس جمهور جلساتی داشته ایم و مجامع نمایندگان استان های مختلف در دیدار با آیت الله رئیسی موضوعات مختلف حوزه و کشوری را مطرح کرده اند و این جلسات به صورت منظم ادامه خواهد داشت. اساس

حسینی همچنین به سفرهای استانی رئیس جمهور و دولتمردان اشاره کرد و گفت: در مدت کوتاهی که دولت تشکیل شد، رئیس جمهور 9 سفر استانی داشت و از نزدیک مشکلات و مسائل مردم را لمس کرد. به همین مناسبت نمایندگان استان ها نیز به رئیس جمهور دسترسی دارند و برای حل مشکلات با رئیس جمهور از حوزه انتخابیه و مردم درخواست می کنند.

وی همچنین به جلسات معاون اول رئیس جمهور با کمیسیون های مختلف مجلس اشاره کرد و گفت: معاون اول رئیس جمهور در کنار تعامل رئیس جمهور و مجلس نمایندگان، با کمیسیون های مختلف مجلس نیز جلساتی داشته و در این جلسات موضوعات مختلف را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. به استانداران منصوب نیز گفته شد که با نمایندگان مجلس تعامل داشته باشند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه مجلس به لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، مواد اولیه دام، دارو و تجهیزات پزشکی» در مجلس رای نداده است، گفت: به هر حال هر کدام از نمایندگان نظر خود را داشتند. شاید باید اهمیت صدور را از قبل توضیح می دادیم.»

آموزش را نمی توان توسط یک سرپرست / دفتر کامل مدیریت کرد

معاون رئیس جمهور افزود: رئیس جمهور تاکید دارد که باید از نظرات و پیشنهادات صاحب نظران، نخبگان و فرهیختگان استفاده شود و افرادی که دلسوز کشور و مردم هستند، نظر بدهند.

وی با بیان اینکه باید مطالبات نمایندگان برای حل مشکلات مردم مورد توجه قرار گیرد، گفت: مشکلات زیادی در گذشته انباشته شده است، متاسفانه در سال های اخیر کارها به درستی انجام نمی شود و امروز مطالبات زیادی وجود دارد. اما باید واقع بینی باشد، ما برنامه ریزی کرده ایم که مشکلات کشور را از نظر برخی تنگناهای اقتصادی و با یک برنامه زمانی معقول حل کنیم و این امر با تعامل و گفت وگو قابل انجام است.

حسینی به اقدامات نایب رئیس مجلس نیز اشاره و با اشاره به قدیمی بودن برخی از قوانین خاطرنشان کرد: برخی از قوانین مربوط به گذشته است، به عنوان مثال قوانینی در آموزش و پرورش وجود دارد که مربوط به قبل از انقلاب است که باید رعایت شود. تجدید نظر شده است. آنها دیگر موثر نیستند و اکنون زمان بسیار خوبی برای انجام این کار است.

وی گفت: برخی قوانین باعث شده بسیاری از افرادی که قصد ایجاد شغل و کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار کوچک را دارند از آزار و اذیت ناامید شده و شغل خود را ترک کنند. الان با کمک مجلس این موضوع در حال حل شدن است و اگر مجلس و دولت کنار هم باشند و با کمک مردم و بخش خصوصی بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و خدای نکرده تمام می شود.

نایب رئیس مجلس افزود: خوشبختانه امروز شاهد تحرک و پویایی در حکمرانی هستیم و اقداماتی که باید انجام شود مبتنی بر کار پژوهشی، علمی و پژوهشی است. خدا نکند با شایسته سالاری نیروهای دولتی در سراسر کشور انتخاب شوند و با نظارتی که می شود کارها به خوبی پیش خواهد رفت.

حسینی افزود: قانونی که در حال تصویب است باید از نظر مالی مورد توجه قرار گیرد وگرنه اجرای آن مشکل خواهد بود. البته موفقیت دولت، موفقیت مجلس و موفقیت نظام است و اگر دولت نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و الزامات خاصی را برای مردم برآورده نکند، «اشکال دارد.

معاون رئیس جمهور گفت: انتظار داریم تا زمانی که رئیس جمهور و وزرا در حال فعالیت هستند، نمایندگان محترم در صورت وجود ابهام سؤالات خود را مطرح کرده و علت را جویا شوند.

وی با اشاره به رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: پیش بینی می شود روز سه شنبه کابینه تکمیل شود. آموزش و پرورش یک دستگاه گسترده، طولانی و مهم است و نمی تواند توسط یک رهبر با تعداد زیادی معلم، کارکنان و دانش آموزان مدیریت شود.

حسینی افزود: امروز و چند روز گذشته در کمیته های مختلف با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جلساتی داشتیم که آقای فیاضی به ابهامات و سوالات پاسخ دادند. از نمایندگان نیز انتظار می رود که صحبت ها و برنامه ها را بشنوند، سوالاتی را مطرح کنند که باید ابهامات را برطرف کرده و بر اساس آن تصمیم گیری کنند و اگر در جای دیگری ایراد و اشکالی وجود دارد به این موضوع نپردازند، پس خدای ناکرده دولت می تواند انجام دهد. کارش به زور ادامه.

دیدگاهتان را بنویسید