این کرم یک “معجزه” نیست. هیچ اشتباهی نکن! تاریخچه یک محصول آرایشی و بهداشتی که فاقد برند و مجوز تولید است


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838006

به سادگی می توان باور کرد که با کمک یک کرم می توان به “معجزه” دست یافت!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، سلامت و زیبایی ذاتی انسان هرگز ارزش ریسک را ندارد.

مدتی است که از طریق سایت دیوار شاهد تبلیغات کرم هایی هستیم که مدعی «معجزه» هستند. هرچند پیش از این شاهد رواج این کرم های مشابه در رسانه های دیگر بودیم. حوزه تبلیغات این گونه محصولات منجر به افزایش چشمگیر مصرف آنها شده است.

به راحتی می توان باور کرد که می توان با کمک یک کرم معجزه به این امر دست یافت!

کالاهای قاچاق و همچنین برخی محصولات تولیدی زیرزمینی در کشور بسیار خطرناک هستند به ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی که به دلیل تماس مستقیم با پوست بسیار مضر و خطرناک هستند.

پماد یا کرمی که طیف وسیعی از مشکلات پوستی را برطرف کند تا به حال ارائه نشده است.هر کدام از کرم ها و محصولات پوستی بسته به نوع آن در موارد محدودی استفاده می شود.


2119edfd fcea 42d5 8157 2e18575fba43 خبر خاکستری


تولید لوازم آرایشی نیازمند مواد اولیه، شرایط نگهداری و شرایط آزمایشگاهی مناسب است اما متاسفانه برخی دلالان بدون توجه به وضعیت سلامت گونه خود اقدام به قاچاق مواد ممنوعه و تولید لوازم آرایشی تقلبی از طریق تبلیغات جعلی می کنند.


لوازم آرایشی باید دارای برچسب اصلی باشد / کرم معجزه گر مجوز ساخت ندارد


علی عزیزی راد در گفت و گو با مرصاد گفت: تبلیغات و فروش برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی در عطاری ها و سایت دیوار غیرقانونی است.


بازرس ویژه سازمان غذا و دارو در کرمانشاه افزود: یکی از این لوازم آرایشی بهداشتی که در حال تبلیغ است «کرم معجزه» است که مجوز ساخت ندارد.


وی خاطرنشان کرد: پس از شکایات مردمی چندی پیش با مجوز دادستانی کارگاه تولید لوازم آرایشی پلمپ شده و تمامی اقلام در پردیس کرمانشاه مونتاژ شد.


عزیزی راد با تاکید بر اینکه باید نظارت بیشتری بر تبلیغات کالاها صورت گیرد، گفت: طی نامه ای به پلیس فتا اعلام کردیم که از کانال قانونی تبلیغات عبور کرده و اجازه تبلیغ کالاهای مرتبط را ندهیم. از جمله “کرم معجزه گر”.


وی افزود: در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد تشکیل دهنده این نوع کرم مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست و تقلبی است.


عزیزی راد گفت: با مساعدت بهداشت محیط در بازرسی از عطاری ها مقادیر زیادی کرم معجزه گر ضد بهداشتی، شامپو صابون و تریاک، صابون خشخاش، مواد چاقی و کاهش وزن و غیره کشف شد.


وی با تاکید بر اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی مجاز دارای برچسب اصالت از سازمان غذا و دارو هستند، افزود: این برچسب نشان دهنده کد، شماره پیامک، شماره تلفن گویا و آدرس سایت است. در صورت ارسال کد مذکور از طریق پیامک، تلفن و یا ورود به اینترنت اطلاعاتی از قبیل اعتبار، تاریخ ساخت، تاریخ انقضا و … در اختیار شما قرار می گیرد. از محصول. پس خرید لوازم آرایش از مراکز معتبر را فراموش نکنید و به برچسب اصالت روی آن توجه کنید.


لوازم آرایشی از جمله محصولات سلامت محور است و نظارت بر آنها از وظایف سازمان غذا و دارو است.


کیوان عبدی در گفتگو با مرصادنیوز وی گفت: لوازم آرایشی از جمله محصولات سلامت محور است که نظارت بر آن از وظایف ذاتی سازمان غذا و دارو است.


کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه با اشاره به اینکه بازرس ویژه در معاونت غذا و دارو است، افزود: با مجوز این سازمان مواد غذایی سالم تولید یا وارد می شود و در صورت نداشتن مجوز. ، کالای قاچاق محسوب می شوند.


وی با اشاره به اینکه کنترل کیفی برای تایید مواد اولیه اقلام فوق در اختیار معاونت غذا و دارو قرار دارد، تصریح کرد: هر نوع لوازم آرایشی ارائه شده باید دارای برچسب اصالت و فرمول محصول باشد. یا مواد تشکیل دهنده و شماره مجوز آن بسته را قرار دهید.


6fa7095e 4e48 4029 851b 0dab7a05949e خبر خاکستری


عبدی خاطرنشان کرد: مواد وارداتی بر اساس ماده 16 قانون مواد غذایی بهداشتی علاوه بر داشتن گواهی بهداشت و قابلیت استفاده از کشور مبدا نیازمند اخذ مجوز ورود از وزارت بهداشت است و واردکننده باید مواد و مواد با فرمول مشخص شده را تهیه کند. برای ذخیره سازی به آنها اطلاع دهید که به MH اضافه شده اند.


وی گفت: از شهروندان خواست هر مورد مواد بهداشتی اعم از مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی را که به صورت قاچاق و غیرقانونی تولید و تحویل می شود و فاقد مشخصات مواد 16 و 11 هستند، گزارش دهند. مسئولان بهداشتی پس از تایید و با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور دادستان با آنها برخورد خواهند کرد.


وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، فروشندگان لوازم آرایشی بهداشتی موظف به تحویل محصولات دارای مجوز با سیب سلامت هستند، خاطرنشان کرد: در صورت فروش کالای قاچاق یا غیرمجاز، متخلف و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. هم سازنده و هم تامین کننده مجرم هستند.


عبدی خاطرنشان کرد: آلرژی های ناشی از لوازم آرایشی ممکن است برای اولین بار ظاهر نشود اما به تدریج با استفاده طولانی مدت ایجاد می شود و برای مدت طولانی باقی می ماند.


بر اساس گزارش ها مرصادنیوز تاثیر انواع کرم های زیبایی و توانایی آنها در تغییر پوست بسیار ناچیز است.


هر گاه لیست بلند بالایی از اثرات روی کرم مانند جوان کننده، جوان کننده، ضد چروک، ضد لک، قابض، لیفتینگ و … وجود داشته باشد، باید به غیر واقعی بودن آن ها شک کرد.


0c07dc12 f55a 47ca a042 f2ba7f5c577d خبر خاکستری


مواد اولیه این گونه لوازم آرایشی بازیافت می شود و این محصولات بهداشتی که در شرایط غیربهداشتی تولید می شوند سرطان زا و عفونی هستند. با خرید لوازم آرایشی تقلبی ارزان و خطرناک، خود را در معرض خطرات مختلف جانی قرار ندهید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید