این 1400 سال برای من خاص بود/ افتخار می کنم که در تیم های شهرم بازی می کنم


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817318

شهیم می گفت برایش ماشین سازی یا تراکتورسازی فرقی نمی کند و افتخار می کند که برای تیم های شهرش بازی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آنایی: بی شک پدیده فوتبال آذربایجان در سال گذشته (1400) کسی جز امیر شهیم نیست. مهاجم جوان و آینده دار تیم ماشین سازی که در لیگ دسته اول فوتبال کشور به شهرت رسید.

شهیم در این فصل با وجود اولین تجربه بازیگری در چنین سطح استثنایی در لیگ آزادگان کار می کند و در پایان هفته بیست و دوم این رقابت ها به عنوان میهمان ناخوانده در صدر جدول امتیازات قرار گرفت.

این بازیکن سوژه سومین مصاحبه جدید ما با عنوان عیدانه آناج است. بازیکنی که دوست ندارد بدون اجازه ستاد مهندسی مصاحبه کند و البته بسیار خجالتی و کم حرف است.

متن کامل گفتگوی نوروزی خبرنگار ما با امیر شهیم به شرح زیر است:


* خوش آمدید، در حضور مخاطبان ما کمی درباره خود و خانواده تان صحبت کنید.

من امیر شهیم متولد 1382 در شهر تبریز هستم و اکنون 18 سال سن دارم. تحصیلاتم دیپلمه و امسال میخوام دانشگاه ثبت نام کنم. من 2 خواهر و یک برادر دارم و آخرین فرزند خانواده هستم. پدرم علاقه زیادی به ورزش دارد و خیلی خوشحال است که من فوتبالیست شدم. شغلش کارگری است و واقعاً زحمت می کشد. اگر امروز امیر شهیم هستم به خاطر حمایت خانواده و پدر و مادرم است و از این حمایت ها ممنونم.


* چه شد که فوتبالیست شدید؟

از بچگی عاشق فوتبال بودم و در آزمون انتخابی استان در رده اصلی شرکت کردم و پس از قبولی در این آزمون به عضویت تیم ملی درآمدم. به یک معنا فوتبال را از این تیم شروع کردم که الان در خارج از کشور وجود ندارد. بعداً در سنین جوانی به مهندسی مکانیک پیوستم و هنوز هم در آن تیم خدمت می کنم.


0fbca041 04e0 419e 827e 6259f51b3b03 خبر خاکستری


* آمار فوق العاده ای در این فصل داشتی و خیلی زود خود را به عنوان یک پدیده فوتبال معرفی کردی.

هدف من از اول فصل گلزنی برای ماشین سازی و رسیدن به اعداد دو رقمی است و می دانستم که به آن هدف خواهم رسید. دیر یا زود بود، اما سوخت نبود! از اینکه توانستید به این سرعت ظاهر شوید متشکرم.

هر روز چند ساعت به صورت انفرادی تمرین می کنم و اگر به جایگاه فعلی رسیدم در سایه تلاشم بود.


* شاید اگر پنجره ماشین بسته نمی شد هیچ وقت به این سرعت نمی رفتی و به نوعی محرومیت از نقل و انتقالات فرصت بزرگی برایت بود، موافقی؟

اگر پنجره تیم بسته نمی ماند بالاخره می توانستم هر بازی را بین 5 تا 10 دقیقه بازی کنم! محرومیت از نقل و انتقالات فرصتی برای من و دیگر جوانان بود تا ماشین سازی کنیم و معتقدم این کار خالی از عقل نبود.

اصلا باورم نمی شد می خواهم بازی کنم و اگر راست می گفتم فکر می کردم دروغ است. اما وقتی به هتل رفتیم گفتند پنجره بسته است و باید برای بازی آماده شویم. واقعا شگفت انگیز بود. می دانستم که روزی در یک تیم بزرگ بازی خواهم کرد، اما نه به این زودی.


* سالها یک شبه سفر کردی!

معتقدم اگر دو سال پیش این فرصت را داشتم دوباره این کار را انجام می دادم زیرا به توانایی های خودم ایمان دارم.


* صحبت از مهندسی مکانیک، تیمی که بعد از سقوط به لیگ 1 در آستانه سقوط قرار دارد. فکر می کنید چرا این بلا سر تیم آمد؟

واقعا امسال سختی های زیادی داشتیم و خدا را شکر توانستیم طلسم نبردن آخرین بازی سال را بشکنیم. امید ما برای بقا بسیار کم است اما همچنان امیدواریم سهمیه فوتبال آذربایجان را حفظ کنیم. مرد با امید زنده است و ما تا آخرین لحظه می جنگیم. تیم ما فوتبال خوبی بازی می کند و اکثر بازیکنان ما جوان هستند. آنها در نیم فصل پیشنهادات خوبی داشتند که نشان از کیفیت مردم ما دارد. اگر حمایت مالی داشته باشیم می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.


* در آخرین بازی سال توانستی جادو را بشکنی، به نوعی موتور ماشین خیلی دیر روشن شد!

بردی که در روزهای پایانی سال به دست آوردیم برای ما بسیار مهم بود و اکنون با امید بیشتری به آینده نگاه می کنیم. البته می توانستیم خیلی زودتر به این پیروزی برسیم اما متاسفانه ناداوری های زیادی در حق ما شد و در بسیاری از مسابقات از حقمان محروم شدیم. از طرفی بازیکنان ما جوان هستند و در ابتدای فصل بدنسازی خوبی نداشتیم و در لحظات آخر کمتر گل خوردیم. در چند بازی در آخرین لحظات پیروزی را با تساوی عوض کردیم و امتیازهای زیادی از دست دادیم.


6600b1ba ed24 42db 818a 4f1749ed99f7 خبر خاکستری


* اینکه می گویند قرارداد شما با ماشین سازی 12 میلیون تن است درست است؟

بله، این درست است. این تا زمانی است که حتی یک ریال از مبلغ قراردادم را دریافت نکرده ام. من نه، بلکه کل تیم چنین شرایطی دارند و باشگاه ماشینی هیچ پولی نداده است.


* از سابقه انتقالتان به خیبر خرم آباد صحبت کنید، مشکلی که سر و صدای زیادی به پا کرد و در نهایت منتفی شد.

قبل از بازی با شهرداری همدان، مدیرعامل باشگاه با من تماس گرفت و از من خواست به تهران بروم. مدیر اجرایی تیم به دنبال من آمد و گفت باید به تهران بروم. به من گفتند که آزمایش دوپینگم مثبت بوده که خیلی خنده دار بود چون اصلا آزمایش نداده بودم. من را از این راه به تهران بردند و فهمیدم چه اتفاقی دارد می افتد. با مالک باشگاه خیبر خرم آباد دیدار و مذاکره کردیم. خیبری ها می خواستند من را جذب کنند و من اعلام کردم که باید به تبریز برگردم و تصمیم بگیرم. مدیرعامل باشگاه گفت که وضعیت مالی تیم خوب نیست و برای رفع مشکلات باید تو را بفروشیم. مقدمات حضور من در خیبر فراهم شد اما به دلیل عدم موافقت مالک باشگاه، این انتقال لغو شد.


* پس برنامه مدیرعامل باشگاه مهندسی مکانیک این بود؟

در آن زمان به من گفتند که حساب من مدیر باشگاه {مصائبی و است و باید با او صحبت کنم. او هم می خواست من را بفروشد و نتوانست.


* شایعاتی شنیده می شد که پدرت طرفدار دو آتشه مهندسی مکانیک است و اجازه نمی دهد تراکتور بروی، تایید می کنی؟

این اصلا صحت ندارد و من آن را تکذیب می کنم. ماشین سازی و تراکتورسازی تیم های ریشه دار و قدیمی فوتبال تبریز و آذربایجان هستند و همه ما دوست داریم در این دو تیم بازی کنیم. برای من مهندسی مکانیک و تراکتور تفاوتی با هم ندارند، زیرا آنها تیم های شهر من هستند و حضور و بازی در این دو تیم برای من افتخار است.


*بسیاری از بازیکنان بومی از سهل انگاری گلایه دارند و می گویند در تبریز به بومی ها اصلا حقوق نمی گیرند. چرا؟

در تبریز به بازیکنان داخلی بهایی نمی دهند. اگر به بازیکنان داخلی اعتماد کنید و به آنها فرصت بدهید، می توانند توانایی های خود را نشان دهند. با این حال، این فرصت به ندرت داده می شود. همانطور که گفتم بازیکنان جوان خوبی در تیم ما حضور دارند که قطعا آینده درخشانی دارند و خوشحالم که چنین فرصتی به من و این بازیکنان مهندسی مکانیک داده شده است. نیازی به پرداخت میلیاردها تن به بازیکنان دیگر ندارید، زیرا ما واقعاً بازیکنانی در شهر خود داریم که اگر پیدا شوند و پرورش یابند، می توانند از واردکننده به صادرکننده تبدیل شوند که برای باشگاه های ما بسیار سودآور خواهد بود.


* الگوی شما کیست و طرفدار کدام تیم هستید؟

الگوی من مهدی طارمی است. در بین بازیکنان و تیم های خارجی علاقه زیادی به بازی زلاتان ابراهیموویچ دارم و طرفدار میلان هستم. فوتبال قابل پیش بینی نیست اما فکر می کنم امسال سال میلان است و این تیم قهرمان کالچو می شود.


428f8eff 984b 4b92 b731 c13fd002b637 خبر خاکستری


* سال 1400 برای امیر شهیم چه سالی بود؟

سال 1400 برای من سال خاص و خوبی بود، چون توانستم خود را در تیم مهندسی مکانیک نشان دهم، اما سال خوبی برای مهندسی مکانیک نبود.


* از حال و هوای عید در خانواده بگویید، جشن می گیرید یا جشن می گیرید؟

من بیشتر از عیدی عیدی می دهم. من 4 تا برادرزاده دارم و به آنها عیدی می دهم.


* کدام یک از هفت سینه را دوست دارید؟

آنها برای من مهم نیستند.


* خاطراتی از نوروز دارید که بخواهید تعریف کنید؟

واقعا حرفی برای گفتن ندارم قبل از تاج، ما در اعیاد عید شرکت کردیم و اتفاق خاصی نیفتاد که بخواهم تعریف کنم. بعد از تاج هیچ چیز.


* نماد سال نو ببر است، نظر شما در مورد آن چیست؟

یاد مهدی ببری افتادم که او هم در بازی با شاهین برای تیم ما گل زد. او باید در ابتدای فصل به ماشین سازی می آمد و با این تیم قرارداد بسته بود اما محرومیت از نقل و انتقالات مانع از حضور او و بسیاری دیگر از بازیکنان شد. تیمی که در ابتدای فصل بسته شد واقعا نفرات خوبی داشت و می توانست یکی از مدعیان صعود باشد.


* اهل سینما هستید؟

نه من نیستم بیشتر وقتم را صرف تمرین می کنم و دوست دارم پیشرفت کنم. سرگرمی من آموزش است. من معمولا با یکی از دوستانم در یکی از پارک های محل زندگیم تمرین می کنم.


* در مورد یادگیری چطور؟

راستش پاسخ من منفی است، اما سعی می کنم مطالب تستی را روی موبایلم بخوانم یا ببینم، مخصوصاً در فوتبال که دوست دارم پیشرفت کنم و همیشه فیلم های آموزشی ببینم.


* هدفت برای سال جدید چیست؟

هدف اول من مثل همه اعضای تیم مهندسی حفظ سهمیه آذربایجان در لیگ دسته اول است. امیدوارم با تلاش بازیکنان و کادرفنی و حمایت رسانه ها به این مهم برسیم. ما خیلی سخت کار می کنیم و این یک معجزه خواهد بود.


* نتایجی که اظهار شده:

در پایان سال نو را به مخاطبان آنایی و مردم تبریز و کشورمان تبریک می گویم. امیدوارم سال خوبی برای مردم ما و به خصوص فوتبال آذربایجان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید