این 18 نفر و این عکس که تاریخ فراموش نمی کند

این 18 نفر و این عکس که تاریخ فراموش نمی کند

روز جدید : «طرح جامع حفاظت از فضای مجازی تصویب شد» خبری بود که با انتشار آن در روز گذشته افکار عمومی در شوک، بی اعتمادی و ترس قرار گرفتند.

«طرح جامع حفاظت از فضای مجازی تصویب شد» خبری بود که با انتشار آن در روز گذشته، عموم مردم مات، ناباور و هراسان شدند. ترس از ضایع شدن حقوقی که با تصویب طرح حمایت از مصرف کنندگان در فضای مجازی از شهروندان سلب می شود!

با این حال، حامیان طرح دفاعی که عمدتاً ریشه سیاسی نزدیک به تندروهای اصولگرا دارند، معتقدند این طرح بهبود فضای مجازی در کشور است و این موضوع واکنش های بسیاری را در فضای مجازی برانگیخته است.

اسامی حاضران در این عکس: غلامرضا نوری، رضا تقی پور، لطف الله سیاهگلی، علی جدی، مصطفی طاهری، احمد امیرآبادی، محمدباقر بنایی، غلامرضا منتظری، بیژن نوباوه وطن، حسین میرزایی، سیدعلی ههادمی فضاحی گودرز، مهدی الیاس. ، محسن زنگنه، جلال رشیدی، علی عسگر عابستانی.

شارک گزارش داد: «ما کار خود را انجام می دهیم. با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام نسخه از طرح حفاظتی تصویب شده است. فقط نوری گزله، یکی از حامیان این طرح به ما گفت که حتی حامیان این طرح هم نمی‌دانستند به کدام نسخه رای داده‌اند و یکی از حامیان این طرح بدون تایید اینکه اطلاعی ندارد، جزئیات را به ما می‌گوید. متن نهایی مصوب .

اعضای کمیسیون در جلسات 45 دقیقه ای درباره طرح دفاعی بحث و تصمیم گیری می کنند که نشان از عزم نمایندگان مجلس برای تصویب محدودیت اینترنت برای تصویب آن داشت و در نهایت در کمتر از 30 دقیقه این طرح به تصویب رسید. داده شده. رشیدی کوچی، سخنگوی مخالف طرح دفاعی که کمتر از سه دقیقه قبل از جلسه کمیسیون صحبت کرد، گفت: «شما تصمیم خود را گرفته اید، حداقل به حرف ما گوش کنید».

کمیسیونی که ترکیب آن از ابتدا به گونه ای بود که نتیجه مطلوب تندروها و ثبات مجلس را به همراه داشته باشد و در این میان موافقان مسدودسازی اینترنت که در اقلیت مجلس بودند، به راحتی در کمیته مشترک 19 ما اکثریت شدند. به ژنرال ها رای مثبت داد. دیروز تنها 19 نفر تصمیمی ویرانگر برای بیش از 85 میلیون ایرانی گرفتند که تنها به نفع اقلیت علاقه مند به حذف رقبای خارجی در شبکه های اجتماعی خواهد بود و رانت های جدید و پرسود و قربانیان دائمی چنین حوادثی را برای آنها به همراه خواهد داشت. مردم عادی با این حال، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که طرح حفاظت و همچنین سایر طرح‌ها برای مسدود کردن و محدود کردن آن قبلا شکست خورده است.

این که چرا نمایندگان پارلمان اروپا می خواهند برای حمایت از ذینفعان طرح حفاظتی گام بردارند و تابعیت و قانون اساسی را نقض کنند، همانطور که گزارش مرکز تحقیقات نشان می دهد، چیزی است که نباید نادیده گرفته شود. فراموش نکنیم که مصوبه دیروز خالی از اشکال نیست چرا که قبل از تصویب کلیات این طرح که هشتاد و پنج بود، طرح جایگزینی به رای گذاشته شد که به قول آقاتهرانی، این مصوبه هرچند ثبات را با مشکلات جدی مواجه کرد. گفت: این کار اوست، آنها به قانون و رویه کاری اهمیت نمی دهند. نوری گزله به ما گفت: «رای گیری غیرقانونی بود زیرا در دستور کار کمیته ها نبود. ملاقاتی وجود نخواهد داشت. از نظر قانونی در صورت تشکیل جلسه باید به گزارش کار کارگروه تشکیل شده در کمیته و گزارش مرکز پژوهش های مجلس رسیدگی شود. اگر قرار بود رای گیری انجام شود، ابتدا باید طرح ارجاع شده به دادگاه رای گیری می شد و سپس نمایندگان 10 روز فرصت داشتند تا پیشنهادات خود را ارائه کنند. – همه چیز غیرقانونی بود.

این 18 نفر و این عکس که تاریخ فراموش نمی کند

پیش از جلسه علنی روز گذشته، بحث های زیادی در مورد تصویب این طرح مطرح شد، اما گزارش هایی مبنی بر رایزنی های حضوری و لابی ها برای بررسی موافقان و مخالفان طرح کلی تصویب این هفته منتشر شد. هفته گذشته یکی از نمایندگان همدانی از تصویب این طرح در هفته آینده خبر داد و میرزایی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس، از غیرقابل دسترس بودن اینستاگرام ابایی نداشت و در یک مصاحبه ویدیویی به جایگزین هایی برای اینستاگرام، اپلیکیشن محبوب ایرانیان اشاره کرد. گفت. وی همچنین هفته گذشته بارها درباره لزوم تصویب کلی صحبت کرد و گفت: تمام شده است، اما نوری، عضو کمیسیون حمایت از مصرف کنندگان سایبری، اجرا و تصویب طرح حفاظت تا پایان سال 1400 را رد کرد.

لفاظی های جنجالی ادامه یافت و با توجه به برنامه مجلس برای بازنگری در بودجه، نمی توان زمانی را برای جلسه کمیته مشترک در نظر گرفت، اما تندروها خواستار آن بودند. طرح کلی طرح پدافند روز گذشته در کمیسیون مشترک به تصویب رسید و نوری گزله به مخالفان این طرح قول داد: «طرح دفاعی بعد از عید تعیین تکلیف می شود. حتی گزارش مرکز تحقیقات در مورد این طرح آنقدر ایرادات و ابهامات را به همراه داشته که تایید آن بعید به نظر می رسد.

با این حال، وقتی مرتضی آقا تهرانی، مدافع سرسخت محدودیت اینترنت، در پاسخ به انتقادات با این جمله که «ما کار خودمان را می کنیم»، نتیجه ساعت ها جلسه و کار کارشناسی در مرکز پژوهشی مشخص شد؛ اما به نظر می رسد که این موضوع به طور کامل انجام شود. هیچ فایده ای جز بهای گزاف نخواهد داشت، زیرا صدای اقلیت تندرو در مجلس آنقدر قوی است که صدای منتقدان به گوش نمی رسد. اما آنها انتقاد را تکرار نکردند و رئیس کمیسیون طرح مشترک دفاعی با لحن برندگان نبردهای نابرابر اسطوره ای به منتقدان گفت: البته رسانه ها مردم بهارستان; حتی اگر اینگونه به آنها پرداخته شود.

این 18 نفر و این عکس که تاریخ فراموش نخواهد کرد

کاربری در این باره نوشت: هجده نفر کمیسیون تشکیل می دهند. رئیس کمیسیون می گوید که دوستانش از این طرح اطلاعی ندارند و کمیسیون اصلاً قانون خلاف قانون ندارد. خوب است که از آن یک فیلم کمدی بسازیم.

دیگری نوشت: هجده نفر می نشینند و تصمیم می گیرند 80 میلیون نفر از چه چیزی استفاده کنند. مثل همیشه عالی!

کاربر دیگری نوشت: این هجده نفر حتی نمی دانند من چگونه از اینترنت استفاده کردم. آنها حتی عواقب کاری را که من انجام دادم پیش بینی نمی کنند. آنها بسیار ضعیف هستند.

دیگری نوشت: هجده نفر برای هشتاد میلیون نفر تصمیم می گیرند! تو کی هستی که از ما محافظت کنی؟ چه کسی ما را از افکار وحشتناک شما محافظت می کند؟ به چه حقی همه چیز را امتحان کردی؟ ما هر روز به ایران چه امیدی داریم؟

کاربر دیگری نوشت: طرح حفاظتی مورد تایید این هجده نفر، هیچ نماینده ای که این طرح را در اصل ۸۵ گنجانده بود، نبود و به همین دلیل اکنون بدون نیاز به تصویب مجلس قابل اجرا است. بله نماینده محترم شما هم در این کار شریک هستند…

دیدگاهتان را بنویسید