این 9 روش را برای از بین بردن پوست مرده پاهای خود امتحان کنید


ساعت: 18:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815283

برخی از رایج ترین نواحی که پینه ظاهر می شوند روی پاها، کف دست ها و انگشتان پا هستند، اما پوست خشک و مرده روی پاها می تواند به خصوص آزاردهنده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پوست مرده و پینه روی پا در اثر مالش، فشار و مالش مکرر­بودن. پوست ضخیم یک پاسخ فیزیولوژیکی برای محافظت از ساختارهای عمیق است­زیر سطح پوست مانند استخوان خیس می شود. برخی از شایع ترین علل پینه روی پا، کف دست و انگشتان پا است، اما پوست خشک و مرده روی پاها می تواند به خصوص آزاردهنده باشد.. گاهی این خشکسالی ها برای افرادی اتفاق می افتد که به دلیل آب و هوای مرطوب در شرایط خشکسالی قرار گرفته اند و این مشکل آنها را آزار داده است. راه هایی برای درمان این مشکلات پوستی وجود دارد که در ادامه با هم به آنها خواهیم پرداخت.


  1. پاهای خود را پدیکور کنید

پدیکور پا و مانیکور ناخن از جمله خدمات زیبایی است که بسیاری از خانم ها به آن علاقه مند هستند. این خدمات هزینه زیادی ندارند و تاثیر زیادی در زیبایی پاها و بازوهای شما خواهند داشت. از طرفی با مراقبت از ناخن های پا و انجام منظم پدیکور، پاهای شما در هر شرایطی سالم، زیبا و جذاب خواهد بود.


  1. مرطوب کننده بزنید

پاهای شنا بسیار دشوار است. در مسیرهای سخت با پا قدم بزنید و پاهایتان ساعت‌ها در کفش‌هایتان تنش دارد. خشک شدن و سفت شدن پوست این ناحیه و پینه روی مچ پا اصلا عجیب نیست و در واقع با فشاری که به آن وارد می شود، ایجاد چنین مشکلاتی جای خوشحالی دارد. بدن با اعتراض به صورت پینه های کوچک از بروز مشکلات بدتر جلوگیری می کند و از مشکلات بعدی جلوگیری می کند. تنها راهی که برای ما باقی می ماند استفاده از کرم مرطوب کننده و نرم کننده دائمی است. همیشه یک لوله مرطوب کننده در کیف خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل از آن استفاده کنید.


  1. فایل پاشنه پا را امتحان کنید


d7e59e02 cf3c 4949 8334 a274400c4224 خبر خاکستری

یک سوهان یا کاغذ سنباده به عنوان سنگ پا برای صاف کردن پوست و از بین بردن پینه عمل می کند. مانند سنگ های پا، با مرطوب کردن ناحیه آسیب دیده با آب گرم شروع کنید. سپس از تیغ یا کاغذ سنباده برای نرم یا قرمز شدن پوست استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد، حتما مرطوب کنید. توصیه می کنیم پس از استفاده از مرطوب کننده، دستکش یا جوراب بپوشید تا مرطوب کننده به پوست شما نفوذ کند.


  1. از پوست خود در برابر اصطکاک محافظت کنید


264820a6 e552 477b 8779 ed0030367fb7 خبر خاکستری

یکی از ساده ترین راه ها برای درمان پینه، جلوگیری از اصطکاک است به طوری که پینه ها حتی فرصتی برای بازسازی پیدا نکنند. نواحی مشکل را پیش‌بینی کنید و از یک پد نرم برای ناحیه پینه استفاده کنید و سپس قبل از اینکه اجازه دهید کفش‌هایتان مالش، تاول یا پینه بزند، جوراب بپوشید. حالا پای شما در داخل کفش کمتر آسیب می بیند.


  1. از مناسب بودن کفش هایتان مطمئن شوید

به یاد داشته باشید که ما با پینه به دنیا نمی آییم، آنها به مرور زمان به دلیل رفتار و فعالیت های ما ایجاد می شوند. معنی دارترین راه برای درمان دائمی پینه، از بین بردن علت آن است. مطمئن شدن از تناسب کفش‌هایتان یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که در دسته پیشگیری قرار می‌گیرد. اگر کفش های کتانی می خرید، باید حدود یک اینچ از بلندترین انگشت پا فاصله داشته باشند. هر چه کوچکتر باشد و انگشتان پا با جلوی کفش برخورد کنند بزرگتر می شود پاشنه آن بالا می رود و به پشت کفش ساییده می شود که در نهایت باعث ایجاد پینه می شود. کفش های خیلی تنگ نیز می توانند باعث ساییدگی و پینه شوند. نکته دیگر برای جلوگیری از اصطکاک این است که به جای پوشیدن یک جفت کفش، هر روز کفش خود را عوض کنید.


  1. از سواب اسید سالیسیلیک استفاده کنید

برای راه حلی که نیاز به تلاش زیادی ندارد، ممکن است بخواهید تامپونی حاوی 40٪ اسید سالیسیلیک را امتحان کنید. می توانید یکی از این پدهای پینه را صبح روی پاهایتان بگذارید و در تمام طول روز روی پاهایتان بگذارید. این پدها با لایه برداری پینه باعث بهبود آنها می شوند. برای استفاده از پد اسید سالیسیلیک، پاهای خود را به مدت پنج دقیقه یا بیشتر در آب گرم خیس کنید، آنها را خوب خشک کنید (اگر پاهایتان خیس شوند، ممکن است در چسبیدن به پد مشکل داشته باشید) و پد را بمالید.


  1. سعی کنید پاهای خود را پوست بگیرید

احتمالاً تا به حال در مورد لایه برداری ژل نشنیده اید. این محصول بر پایه ژله برای درمان میخچه استفاده می شود. ابتدا پاهای خود را بشویید، یک جفت چکمه پر از ژل لایه بردار بپوشید و بگذارید یک ساعت بماند. سپس منتظر بمانید تا لایه برداری شدید را ببینید. پوسته پوسته شدن را با چشمان خود خواهید دید.

این محصول می تواند به از بین بردن پوست مرده کمک کند، اما به خاطر داشته باشید که این فرآیند می تواند کمی خسته کننده باشد. در واقع این محصول می تواند تحریک کننده باشد و باعث ایجاد مشکلات پوستی در پاهای شما شود. اگر بتوانید روند لایه برداری را تسریع کنید، می توانید با پینه خداحافظی کنید.


  1. یک حمام آب گرم با سرکه سیب بگیرید

سرکه سیب، آرد سوخاری و پلاستیک یا نوار الاستیک درست کنید. اصولاً تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه نان را برای چند ساعت در سرکه سیب خیس کنید و بگذارید به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را روی پینه های خود قرار دهید، آن را با باند یا پلاستیک دور قسمت ترک خورده پا بپیچید و بگذارید یک شب بماند تا سلامت پاهایتان بازگردد.


  1. سنگ پا

سنگ در ساق پا یکی از محبوب ترین راه ها برای از بین بردن پینه است. برای بهترین نتیجه، پاهای خود را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب گرم قرار دهید، سپس ناحیه پینه را با سنگ پا به آرامی صاف کنید. مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا باعث تحریک پوست و ایجاد درد می شود. اگر متوجه شدید که پوست شما قرمز شده یا خونریزی می کند، وقت آن است که آن را متوقف کنید. وقتی پاهای خود را خیس می کنید، می توانید نمک انگلیسی را نیز به آب اضافه کنید. این کار پوست را نرم می کند و به از بین بردن پینه کمک می کند.

سلامت پا برای ما بسیار مهم است. اگر کوچکترین مشکلی برای این عضو حیاتی پیش بیاید، کل زندگی ما مختل می شود; بنابراین مراقبت و نگهداری از پوست این قطعه از اولویت خاصی برخوردار است.

نویسنده: سراقبالی

دیدگاهتان را بنویسید