باد کردن لوله نبرد «الهام» به ارس

باد کردن لوله نبرد «الهام» به ارس

در پی تشدید تنش بین باکو و تهران، دولت جمهوری بلوک در اقدامی غافلگیرانه و استفاده ابزاری از سوره فتح، ایران را به جنگ تهدید کرد.

الهام علی اف در ویدئویی که روز گذشته واکنش های زیادی را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال داشت، قاری قرآن را برای تلاوت سوره فتح به مرز ایران در کنار رودخانه ارس فرستاد.

این اقدام نوعی بوق و کرنای جنگی است که به گفته مقامات جمهوری اسلامی برای صرفه جویی در هزینه های خود باید نسبت به این نوع اقدام برای مقابله با نقشه های جنگ طلبانه باکو واکنش آشکار نشان دهند.

در اواسط نوامبر، الهام علی اف، رئیس دولت باکو، با اظهارات تحریک آمیز، ایران و ارمنستان را به طور غیرمستقیم به جنگ تهدید کرد. علی اف که به همراه همسرش در مراسم سالگرد پیروزی در شوشی شرکت کرده بود، طی سخنانی گفت: قربانی محافلی نباشید که در خارج از کشور نشسته‌اند و می‌خواهند برای بار دوم از این منطقه استفاده کنند. زمین بازی . ما در حال تقویت ارتش خود هستیم و به این کار ادامه خواهیم داد. ارمنستان باید درک کند که اصرار برخی از حامیان ارمنستان نیست که ما را در چارچوب قرار می دهد [صلح] به روز نگه داشته می شود، اما این سیاست خود ماست. ما از کسی نمی ترسیم. «اگر از کسی می ترسیدیم، هرگز جنگ دوم قره باغ را شروع نمی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید