باران سدهای هرمزگان را سیراب کرد/ 96 میلیون مترمکعب روان آب وارد سدهای هرمزگان شد.


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887278

در آن سوی منظومه موسمی در جنوبی ترین قسمت کشور؛

در آن سوی سامانه موسمی هرمزگان برخی از سدها پر شد و به فضل الهی 96 میلیون مترمکعب آب روان به سدهای هرمزگان بر اثر بارندگی های اخیر وارد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ ورود سامانه مونسون به کشور با هشدارهای زیادی همراه بود، اخطار قرمز هوا و دریا در جنوبی ترین نقطه کشور صادر شد و فرمانداران، بخشداران و تمامی مسئولان استانی در آماده باش کامل بودند.

مدیریت بحران استان هرمزگان به طور مستمر به استان ها هشدار داده و به مردم مراجعه کرده است. بزرگترین نتیجه هشدارهای اولیه نبود تلفات جانی در سیل اخیر هرمزگان بود.

زمانی که سیل وارد روستاها شد، مسئولین، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج به میدان آمدند و اگر مشکلی برای مردم پیش می آمد، اعم از جاده، آب یا برق و… مشکلات را با همدلی مردم و کارمندان حل می کرد. شد.

گروه های جهادی که همواره در صحنه های مختلف بحرانی کشور حضوری دیدنی دارند در سیل اخیر سنگ تمام گذاشتند و مردم و مسئولان را در رفع مشکلات یاری کردند.

در آن سوی سامانه موسمی هرمزگان برخی از سدها پر شد و به فضل الهی 96 میلیون مترمکعب آب جاری در اثر بارندگی های اخیر وارد سدهای هرمزگان شد..

پرکردن سدهای هرمزگان در این بحران کم آبی، امید را در دل کشاورزان و ساحل نشینان هرمزگان آورده است.


96 میلیون مترمکعب آب روان وارد سدهای هرمزگان شد


970e59b1 1d76 4e0f 8987 e2cab52dd1ad خبر خاکستری

رضا ترکمندی مدیر نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه سد جگین بشاگرد بیش از 67 میلیون متر مکعب آب جاری دارد و ظرفیت ذخیره سازی آن به 93 درصد رسیده است، افزود: طبق آمار استقلال میناب، این سد دارای آب جاری است. حجم ورودی 11 میلیون متر مکعب آب جدید ثبت شد و میزان آب ذخیره شده در این سد هم اکنون به 75 درصد رسیده است..

وی تصریح کرد: سد شمیل و نیان نیز در بارندگی های اخیر بیش از 10.5 میلیون مترمکعب آب جاری ذخیره کرد و میزان ذخیره و پرکردن آب در این سد به 61 درصد رسید..

سرپرست آبفای شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: شاهد پر شدن 64 درصدی سد سرنی هستیم و در بارندگی های اخیر 4.5 میلیون مترمکعب آب روان وارد این سد شده است..

وی با اشاره به اینکه در بارندگی های اخیر 96 میلیون مترمکعب آب روان وارد سدهای هرمزگان شد، خاطرنشان کرد: وضعیت ذخیره آب پشت سدهای استان مطلوب است و با توجه به خشکسالی ها باید صرفه جویی لازم را در سدهای هرمزگان در نظر گرفت. زمینه مصرف آب.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید