بارداری، کم تحرکی، مصرف کم فیبر، از جمله علل یبوست مزمن / کورتیکواستروئیدها باعث افزایش اشتها و وزن می شوند.


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836064

مجید هاشمی گفت: یبوست مزمن گاهی به دلیل بارداری، کم تحرکی، مصرف کم فیبر و … بروز می کند. برای درمان این عارضه از فیبرهایی مانند میوه ها، سالادها و غلات کامل، لبنیات پروبیوتیک مانند ماست، دوغ، شیر و کفیر استفاده کنید.«آب گرم در اولین صبح ناشتا، میوه های خشک و پیاده روی بسیار مفید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید هاشمی، دکترای صنایع غذایی و کارشناسی ارشد تغذیه در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی افزود: یبوست مزمن گاهی به دلیل بارداری، کم تحرکی، مصرف کم فیبر و … بروز می کند که برای درمان این عارضه از فیبرهایی مانند میوه ها، سالادها و غلات کامل، لبنیات پروبیوتیک مانند ماست، دوغ، شیر و کفیر استفاده کنید. گفت: گرم صبح زود ناشتا، خشکبار و پیاده روی بسیار مفید است.
وی افزود: برای درمان کبد چرب اولین قدم کاهش وزن است. سپس مصرف غذاهای چرب و قندهای ساده را محدود کنید. مصرف زیاد قهوه می تواند مضر باشد. مصرف چای سبز، کاسنی، شوید و شوره سر برای درمان کبد توصیه می شود، «چربی ها مؤثر هستند، ادویه ها کمتر مفید و مضر هستند، اما تا زمانی که وزن کم نکنید کبد چرب درمان نمی شود.
این دکترای غذا و کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: مصرف کورتون باعث افزایش اشتها و افزایش وزن می شود، راه حل کاهش وزن در این صورت رژیم غذایی، کاهش حجم غذا، پیاده روی، حتما غذا بخورید غذاهای پرچرب و پر کالری را محدود کنید. ، میوه و سالاد بیشتری بخورید و تعداد وعده های غذایی و میان وعده ها را افزایش دهید.
هاشمی گفت: کاهش وزن معمولا به دلیل رژیم غذایی طولانی است که در این صورت رژیم غذایی فرد به مدت یک ماه افزایش می یابد، رژیم غذایی معمولی اعمال می شود و سبک ورزش نیز تغییر می کند و پس از آن کاهش وزن مجدد آغاز می شود.
وی ادامه داد: در سن پنج یا شش سالگی، کودکان به کندی رشد می کنند و سالانه دو یا سه کیلوگرم وزن اضافه می کنند، بنابراین طبیعی است که بی اشتهایی داشته باشند، اما برخی از کودکان سوءتغذیه دارند، به عنوان مثال، آنها عادت دارند فقط غذاهای خاصی بخورند، اینها بیشتر هستند. منشا روانی دارد.» وی گفت: رژیم غذایی کودک توسط روانشناس قابل تغییر است اما در صورت وجود مشکل گوارشی باید به متخصص ارجاع شود.
این دکترای غذا و کارشناس ارشد تغذیه افزود: افرادی که لاغر هستند باید چاق شوند مثلا مصرف ژله با معده خالی، شیر خشک بچه، پودر کلاژن، قرص ژل رویال و …. تا حدودی به پر شدن صورت کمک می کند، متأسفانه وقتی فرد وزن می گیرد، در آخرین مرحله صورت پر می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید