بارش باران و برف در 23 استان از امروز / امروز در پایتخت برف می بارد / وزش باد شدید در شرق کشور

ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784773

در رابطه با نفوذ سامانه بارشی و توده هوای سرد در کشور، سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در 23 استان کشور خبر داد و اعلام کرد در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال کشور بارش ها آغاز می شود که در استان های جنوبی با رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر با بارش برف همراه خواهد بود.

امروز در استان های اردبیل، شمال شرق آذربایجان، استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی، شرق کرمانشاه، همدان، مرکزی، کوم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد و احمد پرود.

امروز بارش باران در استان های گیلان و مازندران شدید و دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین در استان های خوزستان، بوشهر، فارس و دامنه های جنوبی البرز به صورت پراکنده بارندگی رخ می دهد.

بارش ها فردا در نوار شمالی کاهش می یابد و در استان های لرستان، جنوب مرکزی، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان ادامه دارد. فردا در استان های شمالی فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان رضوی و جنوب بارش ها متناوب و وزش باد ادامه دارد.

سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی و بارش برف و باران در کشور طی امروز و فردا نسبت به احتمال جاری شدن آب، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه ها هشدار داد.

در روز پنجشنبه بارندگی در شرق استان های فارس، هرمزگان و غرب یزد محدود می شود و روز جمعه در ارتفاعات کرمان بارش خفیف و وزش باد و در سایر نقاط کشور جو پایدار خواهیم داشت. ازدحام بیش از حد بار دیگر منجر به افزایش غلظت آلاینده های هوا می شود.

روز شنبه هفته آینده به استثنای بارندگی در جنوب غرب و غرب کشور، در سایر مناطق هوا آرام خواهد بود.

طی دو روز آینده دمای هوا در نیمه شمالی کشور به طور میانگین 6 تا 12 درجه کاهش می یابد. فردا تا پنجشنبه در نواحی شمال شرق و شرق کشور بین 6 تا 12 درجه و در غرب مناطق مرکزی کشور و در استان های جنوبی در رشته کوه البرز و در استان های قزوین، البرز، تهران. و سمنان بین 4 تا 8 درجه کاهش داشت.

امروز در شمال شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود.

از امروز تا عصر فردا در استان تهران توده هوای سرد و کاهش دما، بارش باران، برف و احتمال یخبندان و از چهارشنبه شب تا یکشنبه هفته آینده شرایط برای تجمع آلاینده‌های محلی هوا و گرد و غبار در سطح استان وجود دارد. بخش های شلوغ شهرها؛ همچنین تا بامداد پنجشنبه هفته جاری کاهش محسوس دما در نیمه شمالی از ۶ به ۱۰ و در نیمه جنوبی ۴ تا ۷ درجه خواهد بود.

آسمان تهران امروز ابری همراه با وزش باد و بارش های کوتاه مدت پیش بینی می شود چرا که بیشترین و کمترین دمای پایتخت 14 و 8 درجه بالای صفر است.

آسمان تهران فردا ابری همراه با وزش باد و احتمال رگبار برف و در پایان روز نیمه ابری پیش بینی می شود که بیشترین و کمترین دما در تهران در روز چهارشنبه ۷ و یک درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

امروز بندرعباس با حداکثر دمای 30 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز کشور و اراک با حداکثر دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید