بارش باران و وزش باد در برخی استان ها/ افزایش آلودگی هوا در سه استان


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916656

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش باران در برخی نقاط کشور و افزایش غلظت آلاینده ها در تهران، کرج و اراک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین وضعیت جوی گفت: امروز جمعه (27 آذرماه) در برخی نقاط گیلان، مازندران، کرمان بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود. و استان هرمزگان

وی افزود: فردا شنبه (30 آذرماه) در برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد، شرق و شمال فارس، برخی نقاط اصفهان، چهارمحال بختیاری، شرق لرستان، زاگرس مرکزی بارندگی خواهد بود. کوهستانی در نقاطی همراه با رعد و برق در نقاط سردسیر و ارتفاعات وزش باد و بارش برف پیش بینی می شود. در استان های مرکزی البرز و گیلان و مازندران نیز بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران کشور، روز یکشنبه (۳۰ آذر) در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد، شرق و شمال فارس بارش باران خواهد بود.

ضیائیان همچنین بیان کرد: از روز دوشنبه (30 آذرماه) در استان های واقع در شمال غرب، برخی مناطق غرب کشور و به تدریج در دامنه های غربی و مرکزی البرز بارندگی آغاز می شود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (31 آذر) در مناطق ذکر شده روز گذشته بارش های خفیف و پراکنده خواهد بود.

به گفته ضیائیان، خلیج فارس طی سه روز آینده، تنگه هرمز در روزهای جمعه و شنبه و دریای خزر، مناطق استان های گیلان و غرب مازندران طوفانی و تا دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تا اواسط هفته آینده غلظت آلاینده های جوی در شهرهای تهران، کرج و اراک افزایش می یابد. همچنین در روزهای جمعه تا یکشنبه در شمال شرق و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 آذر) نیمه ابری تا نیمه ابری، بتدریج غبار محلی و هوای ناسالم خواهد بود. برای گروه های حساس با کمینه دمای 2 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (30 آذر) نیمه ابری همراه با مه و غبار محلی گاهی با حداقل دمای 3 درجه سانتیگراد و حداکثر 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. درجهی سلسیوس.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (28 و 29 آذرماه) بندرعباس با دمای 27 و 28 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان و همدان با دمای 6- و – سردترین مرکز استان است. 7 درجه سانتیگراد.

دیدگاهتان را بنویسید