بارش باران و وزش باد شدید در ۷ استان

بارش باران و وزش باد شدید در ۷ استان

روز جدید روز دوشنبه 25 بهمن ماه در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران پیش بینی می شود و این سامانه به تدریج از جنوب شرق کشور خارج می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از بارش و وزش باد شدید در 7 استان و کاهش دما تا 10 درجه سانتیگراد در شمال کشور خبر داد.

صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل پیش بینی های هواشناسی امروز یکشنبه (24 بهمن) در استان های کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب استان های یزد و اصفهان، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و وزش باد همراه است. در زاگره بارش برف در جنوب پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی ادامه داد: اواخر امروز (25 بهمن) و دوشنبه (26 بهمن) در سواحل دریای خزر و بخش هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش باران و برف پیش بینی می شود. و باد

وی درباره بارش برف و باران در شمال کشور گفت: از روز سه شنبه 26 بهمن ماه با موج متوسط ​​متناوب در سواحل غربی دریای خزر و بخش هایی از شمال غرب و چهارشنبه 26 بهمن در نوار شمالی. و دامنه های جنوبی باران البرز بارش باران و برف پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، روز پنجشنبه 26 بهمن ماه علاوه بر مناطقی در استان های مرکزی قم، همدان و شمال اصفهان، بارش شدید باران پیش بینی می شود. امروز و فردا (25 و 25 بهمن) در شرق کشور وزش باد شدید موقتی و مناطق گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به کاهش دما در جنوب کشور گفت: امروز (25 بهمن) در مناطق جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه سانتیگراد و دوشنبه (26 بهمن) در خزر وجود دارد. دریا، اردبیل و خراسان شمالی شاهد کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه سانتی گراد خواهند بود.

وی افزود: یکشنبه و دوشنبه (15 و 25 بهمن) دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه (27 و 28 بهمن) نیمه شرقی خلیج فارس. و تنگه هرمز ناهموار خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲ و یک حداکثر دما 11 درجه سانتیگراد در روز سه شنبه (26 بهمن) کمی ابری همراه با وزش باد با کمینه دمای 4 و حداکثر 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 25 بهمن) اهواز با دمای 23 و 24 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 6- و 4- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید