بارش باران و کاهش دما در برخی استان های کشور/ دریای خزر طوفانی است


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915233

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از بارش و کاهش دما در برخی نقاط کشور و ورود سامانه بارشی از جنوب غرب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: روزهای شنبه و یکشنبه (21 و 23 آذرماه) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات بارش باران پیش بینی می شود. و دامنه های البرز و قسمت هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور بیشترین بارش در این دو روز برای استان های ساحلی دریای خزر است.

وی افزود: روز دوشنبه (23 آذرماه) بارندگی ها در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (24 و 26 آذر) در مناطقی از گیلان ادامه دارد. اردبیل و آذربایجان شمال شرقی.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، از اواخر وقت یکشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب به مناطقی از خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس افزایش ابر و رگبار باران در نقاطی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: این شرایط روز دوشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش هایی از استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، اصفهان و کرمان پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: این سامانه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تقویت می شود و در جنوب غرب، غرب، بخش هایی از جنوب، مرکز و شرق کشور به فعالیت خود ادامه می دهد. بیشترین میزان بارندگی در این دو روز در ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی خواهد بود.

وی افزود: از شنبه تا سه شنبه بارش در رشته کوه های البرز و مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف است و از یکشنبه تا سه شنبه افت دما در شمال کشور بین 4 تا 8 درجه و در شمال کشور پیش بینی می شود. دامنه های جنوبی البرز

به گفته ضیائیان، شنبه خلیج فارس است و دریای خزر تا پنج روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (23 آذرماه) ابری و تا ساعاتی دیگر مه، بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود. با کمینه دمای 7 درجه و حداکثر 9 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (14 دریاچه) ابری و مه آلود و در برخی ساعات نیز وزش باد با کمینه دمای 5 و حداکثر 7 درجه پیش بینی می شود. درجهی سلسیوس.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (22 و 23 آذرماه) بندرعباس با دمای 32 و 31 درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای 4- و 5- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است. .

دیدگاهتان را بنویسید