بارش باران و کولاک در برخی استان ها

بارش باران و کولاک در برخی استان ها

روز جدید سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی فردا چهارشنبه به کشور از بارش باران، برف، وزش باد شدید موقتی و کولاک در برخی استان ها خبر داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی، امروز و فردا در اکثر نقاط کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و به همین دلیل شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش و انباشت آلاینده های هوا و کاهش هوا مواجه هستند. کیفیت پیش بینی کرد.

امروز در برخی ساعات در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید می شود. بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و پنجشنبه در کردستان، کرمانشاه، زنجان و برخی از مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان و الزمبنی، کازنی و قزوین قوی است. وزش باد و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر همراه با کولاک پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در برخی نقاط مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی بود. شنبه هفته آینده در اکثر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود و شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده های هوا پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: پایداری هوا

زمان شروع: سه شنبه صبح 14:00/09/16

زمان پایان: پنجشنبه بعد از ظهر 14:00/09/18

نوع خطر: رکود نسبی در جو، همراه با افزایش غلظت آلاینده ها و بدتر شدن کیفیت هوا.

منطقه دیدنی:

سه شنبه 23 شهریور 1400: تهران، کرج.

چهارشنبه 14/09/1700: تهران، کرج، اصفهان.

پنجشنبه 14/09/1800: تهران، کرج، اصفهان.

اثر ریسک: افزایش شاخص کیفیت هوا به سطوح ناسالم برای همه گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد.
توصیه: پرهیز از تردد در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت بدنی و ورزش در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت فسیلی و ساعات کار واحدهای صنعتی در کلان شهر و اطراف آن.

دیدگاهتان را بنویسید