بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915767

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از بارش برف و باران در استان های شمالی و دامنه های البرز مرکزی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (23 آذرماه) در مناطقی از گیلان، مازندران، بارش باران خواهد بود. اردبیل، شمال شرق آذربایجان، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی. بارش برف و وزش باد پیش بینی می شود که از روز سه شنبه تا جمعه (24 تا 28 آذر) در این مناطق بارش برف و باران پراکنده پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز به دلیل فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور، در برخی مناطق جنوب و شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال و غرب فارس، کوگیلویه و بویراحمد، کرمان و هرمزگان افزایش می یابد. در مناطق ابری، در نقاطی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

به گفته وقت، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز سه شنبه (24 آذرماه) سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت می شود و در خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال رگبار باران و رعد و برق خواهد شد. بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و کرمان. گاهی اوقات در مناطق مستعد تگرگ باد شدید است.

وی گفت: این شرایط روز چهارشنبه (25 آذر) در مناطق مذکور ادامه دارد و در آن روز در مناطقی از شرق و شمال شرق بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش در کوه های مرکزی و جنوبی زاگرس به صورت برف خواهد بود.

و افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه (27 و 28 آذرماه) در مناطق جداگانه جنوب، شرق و مرکز کشور رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، امروز در نوار شمالی و دامنه های جنوبی البرز کاهش نسبی دما رخ می دهد و از امروز تا پایان هفته دریای خزر به تناوب طوفانی و از سه شنبه تا پنجشنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (24 آذر) نیمه ابری، گاهی وزش باد و در استان مه آلود است. صبح با کمینه دمای 2 و حداکثر 7 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (16 آذر) نیمه ابری، وزش باد و در نقاطی از صبح مه آلود با کمینه دمای 2 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. .

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (24 و 25 آذرماه) بندرعباس با دمای 27 و 28 درجه سانتیگراد گرمترین و مشهد و همدان با دمای 6- و 7- درجه سردترین مراکز کشور هستند. درجه سانتیگراد

دیدگاهتان را بنویسید