بارش برف و باران در کردستان/ رانندگان و مسافران مراقب باشند


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914374

صدیکی بیان کرد: از اواخر وقت سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری شاهد بارش باران و برف در ارتفاعات استان خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، رحیم صدیکی از ورود موج جدید بارندگی به آسمان استان کردستان از اواخر وقت سه شنبه تا پنج شنبه هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: در این ایام شاهد افزایش ابر، وزش باد، بارندگی و احتمال بارش باران بود. سیلاب سطحی موقت ما یک استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش ها مربوط به کل استان است اما بیشترین بارندگی ها در بخش های غربی مانند بانه، مریوان و سروآباد است، گفت: شدت بارندگی در عصر چهارشنبه است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به اینکه احتمال بارش برف از روز چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات و ارتفاعات وجود دارد، گفت: با ورود سامانه شاهد دو درجه خواهیم بود. کاهش دما.”

وی از صدور اخطاریه زرد رنگ جوی و احتمال خسارات ناشی از ورود سامانه بارشی خبر داد و گفت: به دلیل بارش باران و مه آلود بودن هوا، احتمال کاهش دید افقی، لغزندگی جاده ها و سختی تردد به ویژه در محورها وجود دارد. نقاط مرتفع استان مانند گردنه ژالانه اورامان و در آنجا خان بانه است به همین دلیل هم استانی ها در تردد در جاده های برون شهری احتیاط های لازم را به عمل آورند.

صدیکی با تاکید بر اینکه شهروندان در این ایام از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، گفت: در صورت لزوم رانندگان در جاده حضور داشته و با سرعت متوسط ​​رانندگی کنند و کوهنوردان نیز برای در امان ماندن از خطرات از صعود به ارتفاعات و قله ها خودداری کنند. زندگی می کند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید