بارش در برخی استان ها/کاهش دما در جنوب شرق کشور


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916285

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور گفت: برخی استان ها شاهد بارش باران و کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در جنوب شرق کشور خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (۲۵ آذر) در برخی مناطق گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی بارش پراکنده باران خواهیم داشت. و کوه های مرکزی البرز و همچنین در بوشهر، فارس و در برخی مناطق کرمان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی رضوی، شمال هرمزگان و جنوب یزد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. . بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف است.

وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه (27 و 28 آذر) در برخی مناطق گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود. چند ساعت دیگر.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، شنبه (28 آذر) با تقویت سامانه بارشی در مناطق کرمان، هرمزگان، فارس و یکشنبه (30 آذر) در برخی مناطق کرمان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بارندگی در شرق فارس. در روزهای جمعه و شنبه در شرق کشور وزش باد شدید تا شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از روز جمعه تا یکشنبه (28 تا 20 آذرماه) در جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد جنوبی دمای هوا بین 4 تا 7 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

ضیائیان افزود: تا پنج روز آینده خلیج فارس و دریای خزر از امروز تا جمعه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت هواشناسی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (17 آذر) صاف تا نیمه ابری و تا ساعاتی دیگر مه گرفتگی محلی همراه با مه آلود خواهد بود. کمینه دمای 2 و حداکثر دما 9 درجه و روز جمعه (27 آذر) نیمه ابری و به تدریج کاهش، در نقاطی وزش باد همراه با مه محلی با حداقل دمای 2 درجه و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 27 آذرماه) بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای 5- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید