بارش شدید باران زمستانی بر مردم و تأسیسات جنوب سیستان و بلوچستان ضربه زد / از سیل تا سیل 937 نفر آسیب دیده اند

ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796574

در پی تقویت سامانه بارشی زمستانی در سیستان و بلوچستان به زیرساخت ها و منازل مردم آسیب وارد شده است به طوری که هم اکنون منازل تمامی ساکنان کنارک دچار آبگرفتگی و 937 مصدوم در دو شهرستان ساحلی استان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ با شروع بارندگی از چهارشنبه هفته گذشته در سیستان و بلوچستان، شهرهای جنوبی این منطقه به شدت تحت تاثیر بارش های سیل آسا قرار گرفته اند.

این بارندگی ها با خساراتی همراه بود که هنوز میزان دقیق آن برآورد و رسما اعلام نشده است اما زیرساخت های شهر آسیب دیده و خانواده های زیادی توسط هلال احمر نجات یافته اند.

رکورد 174.5 میلی متر باران در کنارک

به گفته محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، در حالی که روز گذشته چابهار سومین شهر پرباران جهان شد، بارندگی در کنارک تا صبح امروز به 174.5 میلی متر رسید و رکورد چابهار را 134.2 میلی متر شکست. بارانی ترین نقطه کشور در 48 ساعت گذشته است.

وی با بیان اینکه تیسا با 140 میلی متر بارندگی دومین بارندگی استان است، افزود: تا جمعه شب در استان به ویژه در نواحی جنوبی، مرکزی رگبار، تگرگ، ارتفاعات تفتان بارش برف و وزش باد شدید خواهیم داشت.

بر اساس اطلاعات رسمی، بارش باران، در نقاطی رگبار و رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای، احتمال بارش تگرگ و برف در ارتفاعات تفتان، وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در زاهدان و سایر مناطق مرکزی، نوار غربی و جنوب شرق استان یکی است. از پدیده های غالب این سامانه جدید است که عملکرد این سامانه تا پایان روز سه شنبه ۱۴ دی ماه ادامه خواهد داشت.

حیدری بیان کرد: هموطنان با توجه به احتمال طغیان رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید و لغزندگی معابر، احتمال آبگرفتگی در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و بارش های خفیف و متناوب در سایر نقاط استان، توقف و خودداری کنند. از سفر در کنار رودخانه ها و کانال ها. از سفرهای غیر ضروری و فعالیت های کوهستانی خودداری کنید. کشاورزان نیز باید مراقب حفاظت از محصولات کشاورزی خود و جمع آوری و ذخیره آنها باشند.

4bb0eb9f 820a 400a bcbd e5ab273eeda4 خبر خاکستری


تمام خانه های مردم کنارک زیر آب رفت

علیرضا شهرکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از روز چهارشنبه گذشته که سامانه بارشی به استان وارد شد، روز گذشته شاهد شدیدترین بارندگی در چابهار بودیم، اما امروز کنارک از چابهار پیشی گرفت و بیشترین بارندگی از این ناحیه بود. شهر، گفتند.

وی با اشاره به خسارت بارندگی ها افزود: پس از این بارندگی ها تمامی معابر کنارک دچار آبگرفتگی و آبگرفتگی منازل مردم می شود. بر اثر بارندگی در جنوب استان تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.»

این مقام مسئول گفت: سیل و بارندگی های سیل آسا خسارات زیادی به زیرساخت ها و معابر شهری وارد کرده است اما تا زمان فروکش آب نمی توان این موضوع را ارزیابی کرد اما مشکل جاده ای و قطعی برق گزارش نشده است.

وی گفت: نیروهای هلال احمر در حال ارائه خدمات هستند.

شهرکی گفت: این سامانه بارشی امشب از استان خارج می شود و سامانه جدید از روز یکشنبه وارد منطقه می شود و اطلاع رسانی می شود.

2b18dba9 06db 4b57 8b09 c1902ce8d329 خبر خاکستری

233 خانوار آسیب دیده از بارندگی در چابهار و کنارک نجات یافتند

علیرضا میربهادین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون از آمادگی جمعیت هلال احمر در استان پس از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: بارندگی در چابه در پی آن خساراتی به حومه این شهرها وارد شد و امدادگران و امدادگران این جمعیت پس از ارزیابی مناطق آسیب دیده به مجروحان امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون 233 خانوار آسیب دیده از بارش باران در شهرستان های چابهار و کنارک امدادرسانی شده اند، ادامه داد: 8 اکیپ امدادی به 937 مصدوم خدمات لازم را ارائه کردند که علاوه بر اسکان اضطراری 65 نفر از هموطنان در آن مناطق، 13 نفر. چادر در بین قربانیان 235 تخته پتو، 99 تخته فرش، 205 کیلوگرم روکش نایلونی و 70 بسته مواد غذایی توزیع شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به ادامه بارندگی، تمامی نیروهای امدادی، اعضای تیم های واکنش سریع استان در آمادگی کامل رزمی هستند و تجهیزات برای مقابله با سیل احتمالی فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید