بارش 5 روزه برف و باران در 26 استان با راه اندازی سامانه جدید بارشی


ساعت: 08:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807233

سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید به مدت 5 روز در 26 استان خبر می دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز آسمان در بیشتر نقاط کشور صاف و آرام و در شمال کشور افزایش دما دارد. فردا با ورود بارش ها از سمت غرب برای کشور در نواحی شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف، باران و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. شدت بارش در این روز برای نواحی غربی آذربایجان غربی و کردستان است.

برف و باران از روز جمعه علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، مناطقی را در دامنه های جنوب غربی و جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران فرا گرفت. .

سامانه بارشی روز شنبه آینده به سمت غرب، جنوب غرب، نیمه شمالی فارس، بوشهر، کرمان، اصفهان، یزد، خراسان و سواحل شمالی کشور امتداد می یابد. در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان بارش شدید خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شرقی شرق اصفهان، فارس و دریای خزر بارش برف، وزش باد شدید و بارش باران پیش بینی می شود. دوشنبه آینده در نوار شرقی و سواحل دریای خزر وزش باد ملایم و بارش خواهد بود.

از جمعه تا یکشنبه در سواحل شمالی و شمال شرقی کشور 7 تا 9 درجه کاهش دما و در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز 5 تا 7 درجه کاهش می یابد و یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در مرکز، شرق، جنوب شرق از 7 تا 9 درجه.

امروز در تهران نیمه ابری همراه با وزش باد ملایم با افزایش نسبی دما تا روز جمعه و کاهش در روز شنبه پیش بینی می شود.

پایتخت نشینان از ظهر روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی پایتخت به تدریج آسمانی ابری و از پنجشنبه شب علیه شنبه در نیمه جنوبی استان شاهد بارش باران و در شمال استان برف خواهند بود. نیمی از روستا و مه و کولاک در ارتفاعات.

بیشینه و کمینه دمای پایتخت برای روزهای چهارشنبه 14 و 4، پنجشنبه 15 و 6، جمعه 15 و 4 و شنبه 12 و 1 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

در 24 ساعت گذشته فرودگاه های ورامین و امام خمینی با هم 13 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی 11 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای تهران بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید