بارندگی های اخیر بیش از 1.950 میلیارد تن در سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرده است / 4100 واحد مسکونی نیازمند بازسازی و تعمیر هستند.

ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800270

منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری از دو سامانه بارشی در استان، 1950 میلیارد تن خسارت به حوزه های مختلف راه، زیرساخت های شهری و بخش کشاورزی وارد شده است.

به گزارش راه دانا به نقل از عصرهامون، منصور بیجار ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در پی اعلام هشدارهای هواشناسی مبنی بر بهره برداری از دو سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز هرگونه بحران احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از تغییر توده های جوی هشدارهای لازم به تمامی شهرستان ها داده شد و اولین جلسه ستاد بحران به ریاست حسین مدرس کیابانی تشکیل و طی اقدامی ابتکاری استاندار استان به چهار قسمت تقسیم شد. .

کنارک بیشترین بارندگی را در سیستان و بلوچستان داشت

این مسئول افزود: پیش بینی های اولیه حاکی از بارندگی 100 میلی متری در سراسر استان و شهرهای ساحلی است که بر اساس گزارش های بعدی هواشناسی و 338 میلی متر بارندگی کنارک بیشترین میزان بارندگی را در این مدت داشته است که حدود چهار برابر میانگین بارندگی سالانه است. در این ناحیه که 89.9 میلی متر بود.

به گفته وی میزان بارندگی در شهرستان چابهار 234 میلی متر، در روستای تیس 270 میلی متر، در زرآباد 170 میلی متر، در دشتیاری 189 میلی متر و در سایر نقاط استان بین 50 میلی متر بوده است. و 100 میلی متر

بیجار در بخشی دیگر از سخنان خود میزان خسارت بارندگی های اخیر را تاکنون یک هزار و 950 میلیارد تن عنوان کرد و گفت: بیشترین خسارت با یک هزار و 100 میلیارد در راه ها و سپس زیرساخت های شهری، کشاورزی و شبکه های برق و آب و… . وارداتی هستند.

وی اذعان داشت: تاکنون 4100 واحد مسکونی آسیب دیده است که 2100 واحد مسکونی نیازمند بازسازی و 2000 واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارند.

به گفته این مقام مسئول، در این راستا 600 واحد شهری و 1500 واحد روستایی نیاز به بازسازی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید