بازارهای ایران نیاز به اصلاح دارند


ساعت: 23:14
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818579

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بازارهای ایران نیازمند اصلاح است، گفت: این کار در کشور آغاز شده و امیدواریم ادامه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رضایی شامگاه یکم فروردین ماه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه شرکت دعبل خزایی و مزرعه پرورش ماهی آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جنوب اهواز کارهای بسیار خوبی انجام شده است و در این راستا بر اساس دانش موسسه ای از دانشگاه زنجان طرح بازیافت پساب نیشکر را تدوین کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: فاضلابی که وارد محیط زیست شده و آن را تخریب می کند وارد تاسیسات این طرح می شود و از این پسماندهای ضد محیط زیست سه محصول تهیه می شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از محصولات تولیدی از این پساب، خوراک دام است، گفت: در کشور به شدت به خوراک دام نیاز داریم و در این راستا معمولا واردات انجام می شود.

رضایی ادامه داد: این کارخانه از این پساب کودهایی تولید می کند که برای کشاورزی بسیار مفید است، همچنین این پساب که ضد محیط زیست است از این تصفیه خانه و آب سالم خارج شده و به چرخه کشاورزی باز می گردد.

وی با اشاره به بازدید از مزرعه پرورش ماهی آزادگان افزود: این مزرعه پرورش ماهی در فاز اول حدود 10 هزار تن و در فاز دوم حدود 16 تا 17 هزار تن تولید ماهی دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه فاز اول این مجتمع مدت هاست راه اندازی شده است، گفت: کار خوبی که صیادان این مجتمع انجام داده اند کشاورزی تلفیقی است.

رضایی ادامه داد: به این ترتیب درآمد هر هکتار افزایش می یابد و زمینه را برای افزایش توان توسعه کار کشاورزان فراهم می کند.

وی مشکل کشاورزی ایران را پایین بودن درآمد در هکتار دانست و افزود: این مشکل باعث می شود کشاورزان نتوانند کشاورزی خود را توسعه و نوسازی کنند و در اثر خشکسالی به حاشیه شهرها بیایند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: برای افزایش درآمد کشاورزان باید کشاورزی تلفیقی توسعه یابد.

رضایی با بیان اینکه بازارها در ایران نیاز به اصلاح دارند، افزود: این کار در کشور آغاز شده و امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی افزود: صنایع پایین دستی، کشاورزی، پتروشیمی و فولاد در کشور وجود ندارد و این به تولید ملی لطمه می زند. تولید در کشور تولید خوبی است اما وقتی بازاریابی و پایین دستی وجود نداشته باشد باعث عقب ماندگی تولید در کشور می شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: این موارد در دولت مطرح شده است و امیدواریم برنامه های ما در این حوزه اجرایی شود تا شاهد تحول بسیار خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید