بازار سرمایه؛ بازار سهام به جذاب ترین گزینه سرمایه گذاری / فاکتور اطمینان نیاز دارد

ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791415

عمیدی ​​با اشاره به اینکه بازار سرمایه جذاب ترین گزینه برای سرمایه گذاری است، گفت: در حال حاضر تنها ضریب اطمینان برای بورس مورد نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «وقتی قیمت دلار افزایش می‌یابد، باید بین قیمت ارز، دلار و بازار سرمایه همبستگی وجود داشته باشد. ما شاهد این همبستگی نبودیم و در آخرین روز معاملات شرایط بازار تا حدودی بهبود یافت و در پایان ساعت حرکاتی داشتیم، بهتر است برای ارزیابی آن در این هفته منتظر بمانیم.

وی افزود: روند بازار سرمایه به گونه ای است که بدون توجه به بحث ارزی، قیمت ها به سطح مطلوبی از ارزش رسیده و سودآوری شرکت ها بسیار خوب است.

این کارشناس بورس گفت: در حال حاضر تنها ضریب اطمینان برای بورس مورد نیاز است; به دلیل کاهش قیمت ها، نقدینگی در بازار کاهش یافته و زمانی که قیمت ها به سطح پایین و مناسبی می رسد، عده ای به طور غریزی می ترسند و منتظر می مانند تا ببینند روند بازار به کجا خواهد رسید و سپس اقدام به خرید می کنند. این اتفاق قبلا افتاده است و با وجود ارزش خوب، نقدینگی زیادی در بازار وجود ندارد که با توجه به تورمی که در سایر بازارهای موازی شاهد آن هستیم، قطعا جذاب ترین گزینه سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به برخی بلاتکلیفی های بودجه گفت: در حال حاضر با کسری بودجه و تحریم مواجه هستیم و شرایط اقتصادی کشور ممکن است مشکلاتی داشته باشد و دولت فشار بیاورد که با افزایش غیرمنطقی برق، گاز یا سود، بودجه به صنعت بازگردد. مالکیت، دولت می خواهد بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند که با وعده های وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت و رئیس سازمان بورس در خصوص بودجه این مشکل برطرف شده است.

عمیدی ​​گفت: هیچ ریسک بودجه ای برای صنایع مهمی مانند پتروشیمی، پالایش، فولاد و معدن وجود ندارد. زیرا زمانی که این ابهامات از بین رفت و شرایط آرام باشد و پارامترهای اقتصادی به نفع صنایع بورسی باشد، بازار به سرعت رشد می کند و عقب ماندگی خود را جبران می کند.

وی افزود: در این مدت ارزش معاملات بازار سرمایه روزانه نزدیک به 40 هزار میلیارد ریال کاهش یافته که در مقاطعی به 2700 یا 800 میلیارد تومان رسیده که روندی کاملاً نزولی دارد.

این کارشناس بورس گفت: اشخاص حقوقی و واقعیت هایی که تحلیل دارند همچنان در بازار خریداران هستند، چون قیمت های خوب و ارزنده ای می بینند، چون دیدیم روز چهارشنبه وضعیت رو به بهبود است، این روند در حال تغییر است.

وی گفت: به نظر می رسد اگر ضریب ارزش معاملات، یعنی. نقدینگی بورس، کمک و بازگشت سرمایه به بازار، قیمت ها به قدری جذاب خواهد بود که بازار رشد خواهد کرد و با توجه به اینکه با کاهش قیمت ها، فروشندگان در بسیاری از سهام بدون نقدینگی و تقاضا برای خرید، می توانند این بازار را جبران کنند. عقب ماندگی و بازده خوبی نسبت به قیمت هایی که می خرد و سرمایه گذاری می کند.

این کارشناس بازار سهام گفت: بازار سرمایه از سال 97 تاکنون همواره نوسانات زیادی داشته و قیمت سهام حتی در برخی مواقع به شدت کاهش یافته است و عوامل اساسی این رکود بازار را توجیه نمی کند، اما شاهد بودیم که در سال 98 تا 99 علاوه بر جبران تمام عقب ماندگی ها. . ، عملکرد خوبی نیز ثبت شده است.

وی افزود: کسانی که هم اکنون در این بازار خرید و سرمایه گذاری می کنند قطعا بازدهی آنها بازده خوبی خواهد داشت. اما برای کسانی که می خواهند به صورت حرفه ای در این بازار سرمایه گذاری کنند، این یک قیمت جذاب است.

عمیدی ​​بیان کرد: اکثر سهام در مدل ارزش گذاری آنها بین 20 تا 23 هزار تومان قیمت دارند در حالی که در حال حاضر دلار زیر 300 هزار ریال نداریم بنابراین اگر کسی می خواهد بازدهی خوبی داشته باشد باید از این فرصت استفاده کرده و بازاری را انتخاب کند که عقب ماندن از سایر بازارهای گروه مانند پتروشیمی ها، شرکت های پالایشی، ارزش بسیاری از بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری فرصت های بسیار خوبی هستند و می توانند گزینه های جذابی برای بازار باشند.

گفت: اکنون نه تنها زمان مناسبی برای فروش است، بلکه احتمالاً اکنون در مقایسه با سایر بازارهایی که افت نکرده اند مانند طلا، سکه، مسکن، دلار و … فرصت طلایی برای کسب سود خوب است. کارشناس بازار سهام فقط در بازار سرمایه 35-40 درصد از اوج خود سقوط کرد و این یک فرصت طلایی برای کسانی است که می خواهند بازده سرمایه گذاری خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید