بازار سهام تا کی صعودی خواهد بود؟

سعید جعفری با اشاره به تحرکات بازار سرمایه طی دو سال گذشته، اظهار کرد: بازار در ماه های اخیر نیز نگرانی هایی داشته است که از آن جمله می توان به نگرانی سرمایه گذاران از کاهش شدید قیمت دلار، بحث بودجه بهمن ماه و افزایش شدید آن اشاره کرد. سرعت عرضه محصولات پتروشیمی و نرخ گاز صنعت فولاد در دی ماه حکایت از آن داشت که با رفع این نگرانی ها از اسفندماه سال گذشته، سرمایه گذاران در کنار تقاضا و خریداران قرار گرفتند که منجر به افزایش جزئی بازار شد.

بازار سهام تا کی صعودی خواهد بود؟

وی ادامه داد: این روند در کوتاه مدت تا فصل نصب یعنی. جولای؛ زیرا در ماه ژوئیه شرکت ها سود را به صورت نقدی تقسیم می کنند و تقاضا قوی تر خواهد شد. البته احتمال رشد بازار در دو هفته آینده کمتر از دو ماه قبل است، اما در کل معتقدم روند بازار تا تیرماه به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. از سوی دیگر، به ویژه در صورت انتشار گزارش های فصلی، گزارش های خوبی در صنایع پتروشیمی، نفت و فلزات منتشر می شود که روند صعودی نسبتاً خفیفی را در بازار به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با بیان اینکه اعتماد به بازار سرمایه به خوبی قبل از سال 1398 نیست، گفت: یکی دیگر از دلایل رشد بازار افزایش انتظارات تورمی در جامعه است که باعث موفقیت سهام ضد تورمی شده است. ، همچنان این نگرانی وجود دارد که با توجه به اینکه دولت شرایط مالی سختی دارد، همچنان به نفع شرکت ها باشد، بنابراین رشدی برای شارپ در بازار نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید