بازار ماکارونی تا یک هفته دیگر متعادل می شود


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836727

مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانه ماکارونی با بیان اینکه تامین نقدینگی گندم برای کارخانجات ماکارونی مشکل ساز است، گفت: تولید ماکارونی شتاب گرفته و تا یک هفته دیگر بازار ماکارونی متعادل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسول شافک گفت: مشکل فعلی کارخانه های ماکارونی این است که به دلیل گرانی گندم، نقدینگی کافی برای تهیه گندم ندارند.

وی افزود: برای تولید هزار تن گندم باید 12 میلیارد و 700 تن به یک شرکت بازرگانی دولتی پرداخت شود که برای کارخانه ها مبلغ زیادی است.

مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی افزود: کارخانه هایی که آرد ندارند منتظر تحویل آرد به آنها هستند و تعدادی از کارخانه های بزرگ آن را با قیمت های جدید تولید و عرضه می کنند.

وی در پاسخ به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه قیمت های جدید ماکارونی تا پایان اردیبهشت ماه اعمال نمی شود، گفت: خریدهای سال گذشته نیز اهمیت داشت.

شافاک پیش بینی می کند که بازار عرضه طی 7 تا 8 روز آینده متعادل شود.

شافاک برای اینکه می گوید کارخانه ها محصولات خود را نمی فروشند و در حال حاضر روند تولید ماکارونی چگونه است؟ وی گفت: دولت یازدهم اردیبهشت ماه قیمت گندم را اعلام کرد و تقریباً همه کارخانه‌ها تصمیم نگرفته‌اند، گندمی را که اواخر بهمن و اسفند تولید کرده‌اند اوایل سال در بازار عرضه کردند، بنابراین کارخانه‌ها نمی‌فروشند.

مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانه ماکارونی گفت: تولید ماکارونی شتاب گرفته و تا یک هفته دیگر بازار متعادل می شود.

به گزارش فارس، دولت یارانه آرد صنعتی را اصلاح و قیمت های جدید ماکارونی این نوع آرد را اعلام کرد که تقریباً سه برابر شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید