بازار مرغ در روستاها از فردا عادی می شود

ساعت: 14:44
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778899

معاون بهبود دامداری سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

محمد محمدزاده با اشاره به کمبود مرغ در استان طی چند روز گذشته ، گفت: بازار مرغ استان از فردا به حالت عادی باز می گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محمدزاده، معاون بهبود دامداری سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت وگو با عصر اترک گفت: 50 روز پس از جوجه ریزی 90 روزه راه اندازی می شود.

محمدزاده گفت: میزان جوجه ریزی در دو ماه اخیر 80 درصد کاهش داشته و این محدودیت ها در سراسر کشور اعمال شده است.

وی با بیان اینکه اگرچه این محدودیت ها در آبان ماه برداشته شد ، گفت: محدودیت های ماه های گذشته باعث کمبود مرغ در استان در 3 روز گذشته شده است که از فردا تعداد مرغ در استان مناسب خواهد بود.

محمدزاده گفت: طبق اعلام شبکه سراسری، قیمت مصوب گوشت مرغ درب کارخانه 21 هزار تن، خرید عمده 29 هزار تن و قیمت مصرف کننده 31 هزار تن است، اما چون این قیمت به صورت مکتوب اعلام نشده است. نه در استان ما بلکه در استان های همجوار اعمال می شود.

این مسئول بیان کرد: در 7 ماه گذشته به دلیل محدودیت های تاج مصرف گوشت مرغ در استان به 40 تا 45 تن کاهش یافت و تمامی مرغ های مورد نیاز استان در استان تامین شد اما پس از کاهش محدودیت ها روستاییان به 55 تا 60 تن در روز نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان تا 45 تن مرغ عرضه می کند و در صورت نیاز بازار تا 20 تن آن را از استانهای دیگر تامین می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف سالانه گوشت مرغ در استان 28 هزار تن است گفت: با توجه به میزان تولید واحدهای تولید مرغ صنعتی در استان بین 6 تا 8 هزار تن مرغ کمبود داریم.

محمدزاده خاطرنشان کرد: مردم نگران عرضه گوشت مرغ نباشند زیرا میزان تولید و توزیع گوشت مرغ از ابتدای آبان تا پایان ماه مناسب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید