بازار ملی کارت های اجاره ای شروع به خرید دلار دولتی کرد

بازار ملی کارت های اجاره ای شروع به خرید دلار دولتی کرد

با افزایش قیمت دلار در بازار و پیشروی آن در کانال 36 هزار تومانی، تقاضا برای خرید دلار سهمیه ای افزایش یافته و دلالان به دنبال کارت ملی برای اجاره هستند.

بررسی های میدانی از بازار ارز نشان می دهد دلار در بازار آزاد در محدوده 35500 تا 36000 تومان فروخته می شود و بازار خرید دلار سهمیه ای و اجاره کارت ملی برای این منظور نیز داغ است؛ به گونه ای که مبلغ 800 هزار تومان برای اجاره کارت ملی اعلام شد.

بررسی وضعیت قیمت ها در بازار ارز امروز نشان می دهد که نرخ خرید دلار در جدول مبادلاتی معادل 34 هزار تومان است.

نرخ فروش دلار نیز از 34 هزار و 200 تومان تا 34 هزار و 300 تومان متغیر است.

نرخ خرید یورو بر روی تابلو صرافی 35 هزار و 500 تومان و نرخ فروش یورو 35 هزار و 900 تومان است.

مشاهدات از بازار غیررسمی ارز نیز حاکی از آن است که در زمان نگارش این مطلب، دلار در محدوده 35 هزار و 200 تا 35 هزار و 500 تومان خرید و در محدوده 35 هزار و 500 تا 36 هزار تومان فروخته می شود. البته بررسی ها نشان می دهد که اکثر فعالان برای فروش دلار نرخ 35 هزار و 500 تومانی را اعلام می کنند.
آینده بازار ارز غیرقابل پیش بینی است

این در حالی است که فعالان بازار ارز وضعیت قیمت ها را به گونه ای توضیح می دهند که نمی توان آینده بازار را پیش بینی کرد و توصیه آنها در این زمینه خرید و فروش دلار سهمیه ای است که بر اساس مشاهدات نشان می دهد همچنان تقاضا وجود دارد. برای خرید سهمیه دلار در مبادلات.

از سوی دیگر بازار اجاره کارت ملی برای خرید و فروش دلار سهمیه ای نیز داغ است و دلالان برای اجاره کارت ملی مبلغ 800 هزار تومان را اعلام می کنند.

بر اساس این گزارش، سابقه قرارداد خرید دلار با کارت ملی به این موضوع برمی گردد که در خرداد ماه سال جاری بانک مرکزی به منظور تامین تقاضای بازار و کاهش تورم قیمت دلار (که تا به حال به سطح بی سابقه ای رسید)، به صرافان اجازه داد ارز اسکناس ناشران را با نرخ توافقی مبادله کنند و با احیای کد 24 اقلام هزینه ارزی، فروش «ارز سهمیه ای» با کارت ملی انجام شد. دوباره مجاز شد در این بین توافقی در بازار ارز متولد شد و اکنون متقاضیان می توانند با کارت ملی خود تا سقف 2000 دلار توافق کنند. البته فروش ارز با کارت ملی حداقل دو تفاوت در نرخ فروش و میزان سهمیه دارد، زیرا پیش از این قیمت سهمیه به دلار به صورت روزانه توسط صرافی تعیین و اعلام می شد، اما اکنون مبنای فروش ارز است. “نرخ توافقی ارز خریداری شده از ناشر به اضافه یک درصد حاشیه سود” “صراف” است.

همچنین قبلاً هر نفر با کارت ملی می توانست تا ۲۰۰۰ یورو معادل حدود ۲۲۰۰ دلار در سال ارز خریداری کند که اکنون این سهمیه به ۲۰۰۰ دلار کاهش یافته است.

در همین راستا بانک مرکزی در یک ماه گذشته برای کاهش صف‌های جلوی صرافی‌ها، خرید دلار سهمیه‌ای در صرافی‌های مشروط به ثبت نام در سامانه بازار آنلاین و جلوگیری و هشدار نسبت به اجاره، افزایش قیمت قابل‌توجهی داشت. وی از پولشویی و قاچاق کالا و ارز و مواردی از قبیل کاهش یارانه، وضع مالیات و… خبر داد و همچنین مشاهدات نشان می‌دهد که صرافی همچنان دلار 2000 تومانی را به اطلاع خریداران می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید