بازتاب رالی خودرویی 22 بهمن در رسانه های خارجی + عکس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حضور حماسی و متنوع مردم ایران در 31 اسفند 1399 در بچمن با خودروهای شخصی، موتورسیکلت و دوچرخه مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و به تصویر کشیدن رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی و ابومهدی آل مهندس در رسانه های جهانی بازتاب گسترده ای داشت، بنابراین حتی رسانه های مخالف جمهوری اسلامی ایران نیز نتوانستند این حضور باشکوه را کتمان کنند.

این مقاله به بررسی پوشش کمپین باخمن در رسانه های جهان می پردازد.


آسوشیتدپرس: مردم ایران برای جشن پیروزی انقلاب اسلامی سوار وسایل نقلیه خود می شوند

آسوشیتدپرس از راهپیمایی گسترده مردم ایران در 22 بهمن خبر داد و نوشت: مردم ایران که امسال از بیماری قلبی عروقی رنج می‌برند، به‌جای راهپیمایی منظم هر ساله در خیابان‌ها چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی. انقلاب اسلامی ایران.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: در تهران، پایتخت ایران، رژه خودروها و سایر خودروها از 12 نقطه صبح چهارشنبه آغاز و در میدان آزادی به پایان رسید.

آسوشیتدپرس افزود: خیابان های شهرهای مختلف با تعداد زیادی پرچم ایران و بادکنک های رنگارنگ تزئین شد و در مسیر رژه ماشین ها سرودهای انقلابی نواخته شد.


رویترز: ایرانیان پلاکاردهایی با مضامین «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» حمل می کنند.

خبرگزاری ایرانی رویترز هنگام پوشش راهپیمایی بیست و دوم بخمن نوشت که ایرانیان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از ویروس کرونا با ماشین و نه پیاده جشن می‌گیرند.

رویترز افزود: موشک های بالستیک ایرانی نیز در سالگرد پیروزی انقلاب در تهران به نمایش درآمد.

رسانه های غربی در بخشی دیگر از گزارش خود نوشتند: اگرچه راهپیمایی به شکل خودرو، موتور یا دوچرخه بود، اما شخصیت اصلی مراسم تغییری نکرد. شرکت کنندگان پرچم ها و پوسترهای ایران را با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمل می کردند.


شین هوا: شکست از فشار حداکثری آمریکا بر ایران

شین هوا چین یکی دیگر از خبرگزاری هایی بود که راهپیمایی متفاوت 22 باخمن توسط مردم ایران را پوشش داد.

شین‌هوا گفت: اگرچه در سال‌های گذشته ایرانی‌ها در جشن انقلاب شرکت می‌کردند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس تاج، شرکت‌کنندگان با خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه راهپیمایی کردند.


المیادین: حضور باشکوه مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

شبکه المیادین لبنان نیز برنامه های عادی خود را قطع کرد و حضور باشکوه مردم ایران را در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.


2cebf068 65e2 42cd a42b 4c07a1479b68 خبر خاکستری

این شبکه اعلام کرد: تاج مانع از حضور مردم ایران در جشن 22 بخمن نشد و هزاران ایرانی با حمل موتورسیکلت و خودرو در تهران و شهرستان ها راهپیمایی کردند.

شبکه لبنانی المیادین افزود: ایران نیز در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه موشک بالستیک به نمایش گذاشت.


ماهواره: 22 بهمن، روز رویارویی با حکومت سلطنتی در ایران

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در پوشش سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نوشت: ایرانیان سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند; 22 بخمن یکی از مهم ترین اعیاد ملی ایران است، این روز در ایران به عنوان روز پیروزی انقلاب اسلامی بر ضد سلطنت در ایران به شمار می رود.

اسپوتنیک فیلمی را نیز در خیابان آزادی تهران منتشر کرده است که با منظره زیبایی از میدان آزادی، خیابان را با چراغ، پرچم و پوستر با موضوع سالگرد پیروزی انقلاب و حضور موتورسواران با فاصله اجتماعی تزیین می کند. پرچم جمهوری اسلامی ایران.


راشاتودی: مردم ایران با رعایت موازین بهداشتی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت می کنند

شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه به پوشش حضور گسترده مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و تصاویری از حضور مردم ایران در این جشن را پخش کرد.

این رسانه گزارش می دهد: دولت ایران از مردم خواسته است برای رعایت موازین بهداشتی در این راهپیمایی بسیار بزرگ با ماشین شرکت کنند. ساکنان تهران و سایر شهرهای ایران نیز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در راهپیمایی بسیار گسترده خودروها و موتورسیکلت ها با رعایت موازین بهداشتی برگزار کردند.


سانا: مردم ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با رعایت موازین بهداشتی جشن می گیرند

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دیگر رسانه ای بود که به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران پرداخت.


741658f0 19f0 412e 93b1 64c08b7f63e7 خبر خاکستری

این خبرگزاری نوشت: مردم ایران در شهرهای مختلف چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با رعایت موازین بهداشتی در سایه اپیدمی تاج جشن گرفتند.

ثنا افزود: مردم ایران با موتورسیکلت و خودرو در راهپیمایی 22 باخمن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب او شرکت کردند.


الجزیره: ایرانیان در 13 فوریه شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی سر دادند.

خبرگزاری الجزیره قطر در واکنش به جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نوشت: میدان آزادی تهران برای اولین بار پس از چند دهه به جای تجمع مردمی که پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گرفتند، مملو از خودرو و موتورسیکلت شد. هزاران خودرو روز چهارشنبه برای چهل و دومین تعطیلات سالانه در مسیرهای برنامه ریزی شده پایتخت و ایران در مسیرهای برنامه ریزی شده قرار گرفتند که امسال به دلیل اپیدمی کرون محدود شد.

این خبرگزاری افزود: برای رعایت محدودیت های کرون از مردم خواسته شد که نروند. میدان آزادی تهران، مقصد اصلی همه مسیرهای راهپیمایی، شاهد مانور هوایی و فرود چتر بود و از بلندگوها شعارهای انقلابی به گوش می رسید.

به گزارش الجزیره، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیاتی در تهران سه نوع موشک بالستیک بومی را به نمایش گذاشت.

همچنین یک سیستم دفاع هوایی بومی که یک پهپاد آمریکایی را در ژوئن 2019 سرنگون کرد، به نمایش گذاشته شد. در عین حال پیام های معمول ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی امسال نیز در شعارها و بنرهای ایرانی به چشم می خورد.


صهیونیست تایمز: «مرگ بر اسرائیل» شعار مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن

روزنامه صهیونیستی تایمز در گزارشی با پوشش راهپیمایی مردم ایران باخمن ۲۲ نوشت: در تهران، پایتخت ایران، راهپیمایی خودروها و سایر وسایل نقلیه از صبح چهارشنبه از دوازده محل تجمع مختلف در میدان آزادی آغاز شد. در خیابان آزادی قدم می زدند.

این روزنامه نوشت: افرادی که در این راهپیمایی شرکت کردند پوسترهایی با مضامین مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس در دست داشتند.


یمن المسیره: مقاومت مردم ایران ترامپ را شکست داد

شبکه یمن المسیره راهپیمایی 22 باخمن مردم ایران را پخش کرد.


آناتولی ترکیه: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شکل قابل توجهی برگزار شد

خبرگزاری آناتولی ترکیه با انعکاس راهپیمایی های مختلف مردم ایران در 22 بهمن نوشت: ایران امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 1979 را به دلیل محدودیت های ملی در پی شیوع بیماری عروق کرونر قلب جشن گرفت.


dfdcec77 d2fa 4d1e 8bf9 c265decc4312 خبر خاکستری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در مراسم امسال بر خلاف سال های گذشته که مردم با پای پیاده در راهپیمایی شرکت می کردند، مردم با خودرو، موتور و دوچرخه رژه رفتند.

آناتولی در واکنش به سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: به گفته رئیس جمهور ایران، جهان به دلیل مقاومت ایران در برابر ترامپ مدیون ایران است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارشی از مراسم نورپردازی و تصویربرداری در تهران در شب پیروزی انقلاب اسلامی پخش کرد.


افسوس اسپانیا: تغییر راهپیمایی مردم ایران تاثیری در شعارهای همیشگی آنها نداشت


2d7d8594 e15c 48ad ac8c d7752958ad58 خبر خاکستری

خبرگزاری اسپانیایی آفا در گزارشی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نوشت، اگرچه ایران پیروزی انقلاب اسلامی را به شکلی غیرعادی و با راهپیمایی گسترده مردم در وسایل نقلیه و موتورسیکلت های خود جشن می گیرد. اما این تغییر شکل بر شعارهای همیشگی مردم اثر می گذارد. «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» رایج ترین شعارهای ایرانیان بود.


ایندیپندنت: مردم ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند

سایت روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با اشاره به راهپیمایی ۲۲ باخمن در شهرهای مختلف نوشت: مردم ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با حضور خودروها و موتورسیکلت ها در خیابان ها جشن می گیرند.


رپتلی: ایرانیان با ماشین و موتور سیکلت برای جشن پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان ها می آیند

شبکه راپتلی روسیه مراسم راهپیمایی بیست و دوم باخمن در ایران را به صورت زنده پوشش داد.


5c2a7136 0ffd 438b 98f3 9322d1586cef خبر خاکستری

راپتلی گفت: «مردم ایران با ماشین و موتور سیکلت به خیابان ها آمدند تا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.


المنار: ماشین و موکب مردم ایران در 22 بخمن

شبکه المنار لبنان با بیان اینکه در حال پوشش راهپیمایی بزرگ در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: راهپیمایی 22 باخمن ایرانی با خودرو و موتور سیکلت در تهران و شهرستان ها برگزار شد.


81c81a17 e3e5 4e90 8a2b 9b70ce0584a7 خبر خاکستری

شبکه عراقی الاتحه، سایت واشنگتن پست، شبکه الاخباریه سوریه، شبکه روسی الیوم، شبکه مصری الیوم السابع و بسیاری دیگر از رسانه های جهان مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی را پوشش دادند. در ایران.


نتیجه

اجرای متنوع و حماسی راهپیمایی 22 باخمن در ایران اسلامی و بازتاب گسترده آن در رسانه های بین المللی حاوی پیام های گسترده ای بود. این راهپیمایی به جهانیان فهماند که با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران بر آرمان های خود ثابت قدم هستند و تسلیم توطئه های بیگانگان نخواهند شد.

حضور مردم ایران در این راهپیمایی همچنین باعث شد استکبار در سراسر جهان متوجه شوند که تحریم، فشار و جنگ اقتصادی در اراده آنها برای ایستادگی در برابر دشمنان تاثیری ندارد و مردم ایران اسلامی با ایستادگی همه تهدیدها را به فرصت تبدیل می کنند. ایستادگی و مقاومت و با تکیه بر توان آنها.

حمایت ملت ایران از پیشرفت هسته ای و توان دفاعی ایران در شعارهایشان به جهانیان نشان داده است که هیچ بخشی از حقوق مسلم آنها محدود نخواهد شد و پاسخی به یاوه گویی های قلدرها خواهند داد.

نکته قابل توجه دیگر این است که آرمان های استکبارستیزی مردم ایران دیگر تنها در جغرافیای جمهوری اسلامی شنیده نمی شود و به یک شعار جهانی تبدیل شده است. شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل علاوه بر سایر نقاط جهان در ایالت های مختلف آمریکا و سرزمین های اشغالی به گوش می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید