بازدید دبیر ستاد حقوق بشر از زندان تهران


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901289

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از محل نگهداری بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر تهران بازدید و با تعدادی از آنان گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به همراه جمعی از مسئولان ستاد حقوق بشر و مدیرکل زندانهای استان تهران از بازداشتگاه بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر تهران و دیدار با برخی از آنها چهره به چهره گفتگو کردند.

در این جلسه دبیر ستاد حقوق بشر در جریان درخواست های بازداشت شدگان و آخرین وضعیت پرونده آنان قرار گرفت.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در دیدار با مسئولان سازمان زندان ها و مسئولان قضایی مستقر در زندان تهران بزرگ، ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی آنان، بر لزوم تعیین وضعیت بازداشت شدگان تاکید کرد. در اسرع وقت.

وی در این جلسه گفت: باید از جمله کسانی باشند که فریب خورده یا با تحریک احساسات یا عواطف وارد فضای مجالس شده اند; با این حال، او خود را از کسانی که شورش و اموال عمومی و خصوصی را تخریب نکردند و به مردم و کارکنان امنیتی حمله نکردند و امنیت مردم و جامعه را زیر پا گذاشتند متمایز کرد. اگرچه این افراد مرتکب عمل غیرقانونی شده اند، اما با استفاده از روش اسلامی می توان آزادی گروه اول را تامین کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر با استناد به دستور رئیس قوه قضائیه گفت: تحقیقات برای شناسایی افرادی که احتمالاً بی گناه دستگیر شده اند و یا هیچ نقشی در تخریب و ناامنی نداشته اند تسریع شده است. در همین راستا بخش قابل توجهی از بازداشت شدگان استان تهران که بیش از 620 نفر بودند تا شب گذشته آزاد شدند.

قریب‌آبادی از مسئولان زندان خواست تا به رعایت حقوق زندانیان از جمله تماس با خانواده، توضیح اتهام و دسترسی به وکیل توجه بیشتری داشته باشند.

در این جلسه مسئولان زندان همچنین اعلام کردند که به زندانیان سه روز اول کارت تلفن رایگان داده شده و از ابتدای حضور در زندان تهران بزرگ می توانند بدون محدودیت با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کنند. همچنین با وجود اینکه این افراد در مرحله رسیدگی به پرونده هستند، فرصت ملاقات با خانواده هایشان فراهم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید