بازسازی اوکراین به بیش از 350 میلیارد دلار نیاز دارد


ساعت: 06:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915057

رئیس بانک جهانی گفت که بازسازی اوکراین پس از پایان درگیری ها در این کشور به بیش از 350 میلیارد دلار نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، دیوید مالباس، رئیس بانک بین المللی گفت که بازسازی اوکراین پس از پایان درگیری ها در آن کشور به 350 میلیارد دلار نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، مالباس روز پنجشنبه در کنفرانسی در نیویورک افزود: «پیش‌بینی می‌کنم که برآورد اولیه هزینه بازسازی اوکراین 350 میلیارد دلار است که می‌تواند به طور گسترده تغییر کند.

رئیس بانک بین المللی همچنین گفت که آنچه هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت بازسازی زیرساخت های اوکراین از جمله بخش انرژی است.

وی در عین حال افزود که بانک بین المللی در سال جاری حدود 18 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که بیشتر آن توسط ایالات متحده آمریکا تامین شده است.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، پیشتر گفته بود که اوکراین در سال 2023 به 3 تا 5 میلیارد دلار کمک مالی در ماه نیاز دارد.

دیوید مالپاس، رئیس گروه بانک جهانی و کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، گفتند که بانک جهانی در حال آماده‌سازی بسته حمایتی 3 میلیارد دلاری برای اوکراین در ماه‌های آینده است و صندوق بین‌المللی پول (IMF) به زودی درخواست‌های بودجه را دریافت خواهد کرد. اوکراین.

در بیانیه ای که توسط مقامات بانک جهانی و صندوق بین المللی پول منتشر شد، آمده است: “موسسات ما با یکدیگر همکاری می کنند تا از نظر مالی و سیاسی از اوکراین حمایت کنند و این حمایت ها را به صورت فوری افزایش دهند.” ما روزانه با مقامات در مورد اقدامات بحران در تماس هستیم… در گروه بانک جهانی، ما یک بسته حمایتی 3 میلیارد دلاری آماده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید