بازسازی و مرمت 72 امامزاده در اسرع وقت انجام می شود

ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798506

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعجاز قرآن که در حرم 72 نفر در ساروک اتفاق افتاد، معجزه قرن است و خطاب به همه مسلمانان جهان است. امیدواریم با راهکارهای موثر بتوانیم به برنامه های مهمی در این حرم برسیم.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در سفر به استان مرکزی از امامزاده 72 ساله ساروق محل اعجاز قرآن و حافظ قرآن کربلایی کاظم ساروکی بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: اعجاز قرآن که در امامزاده 72 ساله ساروک به وقوع پیوست، معجزه قرن است و خطاب به همه مسلمانان است. سراسر دنیا. 72 نفر در این شهر هستند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این معجزه بزرگ نشان می دهد که جایگاه این امامزاده بسیار مبارک و مقدس است و همه باید از این موقعیت معنوی بهره ببرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر لزوم بازسازی و مرمت هر چه سریعتر بافت قدیمی حرم تاکید کرد و افزود: بروکراسی اداری توزیع شده است.

آرامستان 72 تنی سارو در 50 کیلومتری شهر اراک قرار دارد.

بر اساس اسناد موجود در مجموعه زیارتی ساروک امامزاده طاهر(ع) و شاهزاده علی(ع) و همچنین چهار فرزند و نواده امام سجاد(ع) به نام های حضرت علی الصالح، عبیدالله، محمد بن علی و نصرت خاتون و 66 نفر نوادگان ائمه معصومین و پیروان و شهدای اسلام دفن شدند.

یکی از شگفتی های قرن ذکر قرآن توسط کاظم ساروگی است که در این حرم صورت گرفته و ساخت 72 حرم مربوط به قرن ششم هجری است که در سال 1316 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید