بازنگری طرح روستای هادی هزار خراسان رضوی تا شهریور ماه / حذف 4200 ارز کار جسورانه دولت سیزدهم بود.


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837541

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استان خراسان رضوی:

شفیعی با بیان اینکه حذف 4200 ارز نیز اقدام جسورانه دولت برای دادن یارانه پنهان به همه مردم بود، گفت: وظیفه استان این است که تا پایان شهریور ماه برای بازنگری طرح هادی هزار روستا تعیین تکلیف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; محمد شفیعی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در نشست با شوراهای اسلامی بخشداری مرکزی و شش گانه هلیل آباد که در اتاق جلسات استانداری برگزار شد، گفت: سیزدهمین روز دولت ریسک بزرگی کرد و جراحی اقتصادی در کشور اتفاقی است که باید سال‌ها پیش اتفاق می‌افتد تا بتوان یارانه‌های پنهانی را که در ۷۰ نوع قلم وجود دارد و تنها توسط چند نفر از افراد صاحب نفوذ استفاده می‌شود، به مردم بدهد.

وی گفت: باید مراقب باشیم که در پازل دشمن گرفتار نشویم تا مردم را ناامید کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای شهر خراسان رضوی با تاکید بر اینکه شوراها و دهیاران باید بیش از گذشته در تبیین جهاد تلاش کنند، تصریح کرد: دولت سیزدهم به سمت تامین این کسری بدون استقراض از بانک ملی و چاپ پول

وی با اشاره به اینکه حذف 4200 ارز نیز اقدام جسورانه دولت برای دادن یارانه های پنهان به همه مردم است، اذعان داشت: دیپلماسی بی رحمانه و آبرومندانه در کنار همه این مسائل در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، اما دشمن با تمام توان او به دنبال ناامید کردن مردم است و ما نباید در خاک دشمن بازی کنیم.

شفیعی با تاکید بر اینکه در مناطق روستایی استان 15 شاخص تعریف شده از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی و … داریم که شهرستان هلیل آباد در این 15 شاخص برای خود سطح مشخصی دارد، گفت: این شاخص ها در سطح شهر حلیل آباد است. دهیاران و شوراها باید ضوابط بودجه ای داشته باشند تا به طور کامل بررسی کنند که چه ردیف اعتباری دارند و بر اساس این اطلاعات مکاتبات خود را برای حفظ حقوق و حقوق مردم روستای خود حفظ کنند.

وی با بیان اینکه میانگین اجرای طرح های هادی در استان خراسان رضوی 32 درصد است و پروژه هایی وجود دارد که چند سالی است اجرا نشده است، تصریح کرد: هزار روستا در استان خراسان رضوی برای بازنگری طرح های هادی نیاز به پول دارند و این موضوع مهمی است که طی سال های گذشته مطرح شد. سفر ریاست جمهوری

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: بررسی طرح هادی این هزاران روستا تا پایان شهریور بر عهده استان است و قطعاً مسئولان مقصر هستند.

28 درصد خانه های روستایی هلیل آباد مقاوم سازی شد/ 9 روستا نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند.

ابراهیم قاسم پور فرماندار حلیل آباد نیز در این نشست با بیان اینکه بنیاد برکت با پیگیری های نماینده مجلس و امام جمعه این شهرستان وارد عرصه اشتغال روستایی شده است، گفت: روستای حسین آباد در قسمت مرکزی و تکمار در بخش مرکزی شهرستان حلیل آباد. بخش شش بند پایلوت در طرح مقاوم سازی مسکن، اشتغال و کشاورزی و در این قالب پروژه های خوبی اجرا می شود و امیدواریم مشکل بیکاری در این روستاها تقریبا به صفر برسد.

وی با تاکید بر اینکه در 23 روستا از 16 شهر این طرح بازنگری شده و 9 روستا نیاز به بازنگری در طرح هادی دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حلیل آباد دچار انشقاق داخلی است، 28 درصد از خانه های روستایی ما مقاوم سازی شده است. از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرماندار هلیل آباد با بیان اینکه 2 هزار تن قیر رایگان در 16 روستا می تواند 3 هزار مترمربع آسفالت آن روستا را پوشش دهد، گفت: پروژه های آسفالت آماده زیادی در روستاها وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید