بازگشایی مرز با خسروی از روز یکشنبه / اختصاص 23 میلیارد تومان در حوزه زیرساختی این مرز


ساعت: 22:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889459

محمد حیدری فرماندار قصرشیرین از بازگشایی مرز خسروی از سوم مرداد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: پس از پیگیری های وزیر کشور و توافق با فرماندار خانقین، مرز خسروی روز یکشنبه بازگشایی می شود و چندین کاروان از این مرز عازم کربلا می شوند.

وی افزود: امیدواریم مردم از بازگشایی این مرز استقبال کنند و از نظر امنیتی مشکلی وجود نداشته باشد و مسئولان عراقی اطمینان داده اند که خطری برای زائران وجود ندارد و جاده منظریه به کربلای معلی، نجف اشرف، سامرا است. و کاظمین در امان است. زائران با خیال راحت می روند.

فرماندار قصرشیرین افزود: 23 میلیارد تومان از بودجه با همت استاندار در حوزه های زیرساختی اربعین شهرستان قصرشیرین هزینه می شود.

وی با اشاره به تجربه خود در استان خوزستان و اربعین 1400 گفت: مجموعه برنامه های مختلفی را ایجاد کرده ایم که نتیجه این برنامه ها همانطور که رئیس جمهور بیان کرد اربعین ارزان و آسان برای زائرانی است که از سراسر کشور می آیند. کربلا، مرز خسروی استان کرمانشاه را انتخاب می کنند.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه حمل و نقل موضوع اول و بسیار مهم است، گفت: زائران از سه طریق حمل و نقل ریلی، حمل و نقل عمومی و برخی از طریق حمل و نقل شخصی وارد استان کرمانشاه می شوند. زائران محسوب می شوند.

وی در ادامه گفت: بیش از 55 هکتار پارکینگ در نظر گرفته شده تا زائرانی که قبل از عزیمت به کربلا با خودرو شخصی وارد استان می شوند بتوانند خودروهای خود را در پارکینگ های تحت پوشش پلیس راه و با خیال راحت پارک کنند. به سفر خود ادامه دهید.

حیدری خاطرنشان کرد: زیرساخت های آب، برق، تلفن و بهداشت فراهم است و امیدواریم در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه روزانه برای 100 هزار نفر از اخراجی ها نیاز است، گفت: دو بیمارستان صحرایی و یک درمانگاه در مرز خسروی پیش بینی شده است و بیمارستان حضرت ابوالفضل عباس قصرشیرین در حال تجهیز و تیم های پزشکی در بیمارستان مستقر هستند. که باید انجام شود

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو قول هایی داده و برای تامین آب شرب و راه اندازی ایستگاه های آب خنک کننده در مسیر شروع به کار کرده و سایت انبار آب سرد در مرز خسروی در حال ساخت است.

وی به سفر وزیر کشور از مرز خسروی اشاره کرد و گفت: با پیگیری استاندار کرمانشاه اولین خط لوله گاز از قصرشیرین تا مرز خسروی تصویب و تصویب شد و خط لوله شروع به کار کرد. از دیروز و امید است در این مدت کوتاه انتقال این خط لوله باید با هم افزایی ملی و جهادی تکمیل شود.

فرماندار قصرشیرین افزود: خط لوله آب شرب قصرشیرین تا مرز خسروی پیش بینی شده است که وزارت نیرو آن را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه طرح جامعی برای تردد زائران با مساعدت پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است.

حیدر بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای زائران اندیشیده شده است تا بتوانیم نیازهای اولیه و ثانویه زائران را برطرف کنیم و با آرامش و روحیه بسیار بالا راهی کربلا شوند.

وی با بیان اینکه مرز خسروی از روز یکشنبه باز است، گفت: از مردم سراسر کشور تقاضا دارم که مرز خسروی را برای ورود به کربلا انتخاب کنند زیرا مزیت های مرز خسروی با سایر مرزها متفاوت است.

فرماندار قصرشیرین افزود: یکی از مزیت های آن این است که تمامی امکانات زیرساختی و هتل ها در شهرستان قصرشیرین پیش بینی شده و زائران می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تمامی حسینیه ها، مساجد و مدارس آماده خدمت رسانی به زائران هستند، گفت: مردم قصرشیرین با در اختیار گذاشتن منازل زائران پذیرای زائران هستند.

حیدری با بیان اینکه چندین بیمارستان از سوی سازمان امداد و نجات کشور در نظر گرفته شده و در حال انتقال به مرز خسروی هستند، گفت: حمل و نقل هوایی بیماران را جابجا می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید