بازگشت 37 واحد صنعتی راکد قم به چرخه تولید


ساعت: 16:23
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1880985

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم گفت: در سال گذشته 37 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در حوزه های نساجی، صنایع غذایی و فرآوری فلزات با اشتغال 541 نفر و سرمایه ثابت 3 هزار و 274 میلیارد ریال فعال و برگشت داده شده است. به چرخه تولید .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر ابدالی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا وی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بلافاصله پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نام و شعار سال جاری که «ساخت دانش بنیان، ایجاد اشتغال» است؛ در سال 1395، در سال 1394، در سال 1394، در سال 1394، در سال 1394 نامگذاری شد. وی با تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان حوزه های تخصصی به بررسی و پایش وضعیت واحدهای صنعتی و معدنی استان از نظر نوآوری، تحقیق و توسعه و دانش بنیان پرداخت.

رئیس سازمان صمت قم ادامه داد: اجرای سازمان در سه بعد سازمانی، استانی و وزارتی شامل اقدامات سازمانی صورت گرفت.
تشکیل کارگروه تولید دانش بنیان و انتخاب کارشناسان – کارشناسان واحدهای تخصصی سازمان به عنوان اعضای کارگروه و صدور اطلاعیه عضویت.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری جلسه بررسی وضعیت شرکت های دانش بنیان استان با حضور دکتر اهوان رئیس پارک علم و فناوری استان و همکاران در خصوص برگزاری جلسات مستمر با دانش بنیان شرکت های استان برای رسیدگی به سوالات و مسائل موجود بسیار مفید خواهد بود.

ابدالی افزود: نشست بررسی تولید دانش بنیان با کارشناسان معاونت صنعت و معدن سازمان و دکتر باباخان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، نشست بررسی مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان. با مجوز سمت قم با حضور مدیران عامل شرکت های دانش بنیان که منجر به آمار مشکلات واحدهای مذکور و لیست سوالات به وزارتخانه و اداره کل بازرسی کل استان و سایر مراجع ذیربط از دیگر سهام این شرکت ها بود. سازمان صمت در سه ماهه اول سال جاری.

ابدالی تصریح کرد: تشکیل جلسه مشترک سازمان صمت و دانشگاه آزاد قم با موضوع ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت در راستای تحقق شعار سال، تبیین قانون جهش تولید دانش بنیان در شورای معاونت سازمان و تعیین واحدهای مسئول در خصوص بندها و مصوبات قانون مذکور مکاتبه با اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و شرکت شهرک های صنعتی استان در خصوص ارائه برنامه های عملیاتی و اجرایی. برای تولید دانش بنیان از دیگر اقدامات سازمانی بود که برگزار شد.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات استانی، عضویت و مشارکت در اولین کارگروه دانش بنیان تولید استان قم با حضور استاندار محترم و معاونین ایشان برای ارائه برنامه های عملیاتی دانش بنیان و بررسی مسائل و مشکلات تولیدی دانش بنیان است. واحدهای صنعتی استان، تشکیل جلسه کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان با حضور جناب آقای طالبی، بازرس کل استان و تعدادی از بازرسان و دکتر شیرمحمدی. ، رئیس محترم دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری.

او گفت؛ برگزاری جلسه کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان در بنیاد نخبگان استان با حضور کارشناسان و بازرسان ارشد بازرسی کل استان در خصوص پیگیری سوالات و مشکلات شرکت های دانش بنیان برگزار شد. تور صنعتی ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم و حمایت از نوآوری های مرتبط با زنجیره ارزش فرش دستباف و شناسایی فرش دستباف ایران از جمله اقدامات سه ماهه اول سال جاری در راستای تحقق این مهم بود. تحقق شعار سال

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان افزود: در سال گذشته 37 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در صنایع نساجی، غذایی و متالورژی با اشتغال 541 نفر و سرمایه ثابت 3274 میلیارد ریال فعال و به تولید بازگشتند. چرخه

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید