بازی‌های بومی و محلی می‌تواند موضوع همکاری مشترک ایران و روسیه باشد/ چوگان و زورخانه‌ای در روسیه می‌سازیم.


ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813379

دیدار سفیر روسیه با وزیر ورزش و جوانان ایران؛

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با سفیر روسیه گفت: بازی های مردم بومی می تواند موضوع همکاری مشترک ایران و روسیه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با حضور در وزارت ورزش و جوانان با حمید سجادی دیدار کرد.

حمید سجادی با ابراز خرسندی از حضور سفیر روسیه در وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از بهترین کارهایی که می توانیم انجام دهیم اجرای توافقات قبلی بین وزارت ورزش و جوانان ایران و وزارت ورزش و جوانان است. ورزش. ورزش در روسیه.” علاوه بر توافقات موجود، دو کشور نیازمند تفاهم نامه ها و همکاری های جدید در حوزه ورزش و جوانان هستند.

وی افزود: پس از سفر دکتر رییسی به روسیه، انتظارات بالا رفته و این همکاری ها تقویت خواهد شد. ما ایده های زیادی برای ورزش و جوانان داریم، اما همه آنها به یکباره محقق نمی شود. ایران و روسیه در زمینه ورزش قهرمانی فرصت های خوبی دارند که از عهده آن بر می آیند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نه تنها در رشته کشتی و وزنه برداری بلکه در بسیاری از زمینه های دیگر نیز آمادگی همکاری داریم. روسیه در رشته های زمستانی پیشتاز جهان است و می توانیم از علم و تجربه روسیه استفاده کنیم. می توانیم اردوهای مشترک برگزار کنیم و در حوزه جوانان هم توسعه بین المللی داشته باشیم تا جوانان خودشان مشاغل بین المللی را شناسایی کنند.

سجادی گفت: ایران و روسیه با فرهنگ یکدیگر آشنا هستند. ما در ایران یکسری رشته داریم که جنبه آیینی، مذهبی و مذهبی دارند. چوگان یکی از ورزش های پرطرفدار در کشور است و امکان تبادل فرهنگ در این زمینه وجود دارد. زورهان و کشتی نیز از دیگر رشته هایی است که باید در روسیه پایه گذاری کنیم و این رشته باید گسترش یابد. ما 85 زورهان در کشورهای دنیا داریم که می توانیم آنها را گسترش دهیم.

وی گفت: ما علاقمندیم کشتی باستانی و قهرمان را در سراسر جهان گسترش دهیم. کونگ فو ایرانی نیز یکی از رشته هایی است که می توانیم در کنار ورزش های بومی و محلی در کشورهای جهان گسترش دهیم. روسیه مطمئناً تعدادی بازی محلی دارد که می توانیم آنها را مبادله کنیم. بازی های بومی و محلی می تواند موضوع همکاری مشترک ایران و روسیه باشد.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در بلغارستان نیز در این نشست گفت: خوشحالم که توانستیم در این نشست شرکت کنیم. دو کشور ایران و روسیه علاوه بر همکاری‌های مشترک و تفاهم‌نامه‌های مختلفی که در زمینه‌های دیگر دارند، می‌توانند همکاری‌های مشترک زیادی در زمینه ورزش داشته باشند. مطمئناً تمام پیشنهادات سجادی را به صورت مکتوب به وزارت ورزش روسیه اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید