بازیکنان استقلال در جام جهانی بهتر بودند یا پرسپولیس؟

بازیکنان استقلال در جام جهانی بهتر بودند یا پرسپولیس؟

پیش از اعزام تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی 2022 قطر مشخص شد که علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلیگنجی، وحید امیری و مهدی ترابی از تیم پرسپولیس 4 نمایندگان باشگاه سرخ پایتخت هستند. سید حسین حسینی، ابوالفضل جلالی و روزبه چشمی سه نماینده باشگاه استقلال در این دوره از مسابقات بودند.

ورق به سود سود حسینی چرخید

با حضور بیرانوند و قبل از شروع مسابقات کمتر کسی انتظار حضور سیدحسین حسینی در دروازه تیم ملی را داشت اما یک اتفاق غیرمنتظره و برخورد سنگین علیرضا بیرانوند با مجید حسینی باعث تغییر دروازه بان اصلی تیم ملی شد. ملی پوشان در دقیقه 20 بازی مقابل انگلیس نام دروازه بان استقلال برگردانده شود.

سید حسین حسینی دروازه بان استقلال پس از ورود به زمین برای زدن 6 گل از تیم انگلیسی، مورد حمایت اکثریت کارشناسان فوتبال (اعم از استقلال و پرسپولیس) قرار گرفت و اعلام شد که او در هیچ یک از گل ها مقصر نیست. . همچنین درخشش حسین حسینی در دومین دیدار مقابل ولز چهره ای شایسته از این دروازه بان در این جام جهانی به جا گذاشت. مهارت چند ضربه خطرناک در نیمه اول و بیرون آوردن توپ از زیر طاق دروازه (در دقیقه 83) در حالی که ملی پوشان کشورمان بازی را 0-0 تماشا می کردند، باعث شد تا ملی پوشان با پیروزی زمین را ترک کنند. پایان بازی دوم گل خشک حسینی در بازی دوم به نوعی انتقام 6 گل بازی اول را گرفت.

هدف بازی در چشم

همچنین در دومین دیدار، حضور درخشان روزبه چشمی در زمین و گل موسوم به “پلی این” او در دقیقه 9 وقت تلف شده، دل میلیون ها ایرانی را به درد آورد. گلی که تیم ملی را از تنش خارج کرد و تنها پیروزی تیم کشورمان در این مسابقات را رقم زد. اتفاق مثبتی برای هافبک دفاعی تیم استقلال در این دیدار رخ داد و بار دیگر او را در کانون توجه قرار داد.

مقایسه رکورد بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جام جهانی 2022 قطر/ ادعای استقلال: جام جهانی را از پرسپولیس بردیم.

جلالی; جوان پر افتخار تیم ملی

ابوالفضل جلالی، مدافع جوان استقلال، علاوه بر دو بازیکن قبلی استقلال که اتفاقات ویژه آنها را در جام جهانی قرار داد، در آخرین بازی از بدو ورود به زمین تحسین همگان را برانگیخت. بنابراین بعد از پایان بازی با آمریکا و حذف تیم ایران، کارشناسان به کارلوس کی روش انتقاد کردند که چرا با وجود چنین جوان شایسته ای از میلاد محمدی در دفاع چپ تیم ملی استفاده کرده است.

مقایسه رکورد بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جام جهانی 2022 قطر/ ادعای استقلال: جام جهانی را از پرسپولیس بردیم.

فقط پورالیگانجی کامل بود

این شرایط خوب آبی های تیم ملی در جام جهانی در حالی به دست آمد که از سوی دیگر در بین قرمزپوشان تنها مرتضی پورعلیگنجی در قطر عملکرد قابل دفاعی داشت. او تقریباً هیچ اشتباهی نداشت و یک لیوان عالی داشت.

مثل بیرانوند ناراضی

علیرضا بیرانوند پس از شکستگی بینی در بازی اول 70 دقیقه از بازی انگلیس و 90 دقیقه از بازی دوم را از دست داد و در بازی سوم نیز با دریافت گل آمریکایی رکورد معناداری از خود به جای نگذاشت.

مقایسه رکورد بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جام جهانی 2022 قطر/ ادعای استقلال: جام جهانی را از پرسپولیس بردیم.

امیری اصلا نبود!

وحید امیری برخلاف تبلیغات پیش از جام و حضور پابه سن وینگر سالخورده پرسپولیس در دیدارهای دوستانه تیم ملی، اصلاً در این تورنمنت به میدان نرفت و در هر سه بازی نیمکت نشین بود.

ترابی کاری نکرد

مهدی ترابی در دقایقی که برای تیم ملی در زمین حضور داشت کار خاصی انجام نداد. او نه گلی زد، نه پنالتی گرفت و نه گلی برای تیم ملی به ثمر رساند تا جزو بازیکنان ثابت تیم ملی محسوب شود.

این وضعیت باعث شد تا دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس پیش بیاید، هواداران آبی پوش تهرانی در فضای مجازی با گرم کردن فضای تشویق هواداران پرسپولیس مدعی شدند که در این دوره استقلال جام جهانی را از تیم پرسپولیس برد چرا که آنها معتقدم عملکرد این سه بازیکن بهتر از چهار نماینده پرسپولیس است.

دیدگاهتان را بنویسید