بازیکن سرخ لالیگا شرایطی مانند رودی زاستد دارد

بازیکن سرخ لالیگا شرایطی مانند رودی زاستد دارد

محسن حمیدی در خصوص عملکرد فولاد خوزستان در دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و حضور در رده دوم گروه C با 5 امتیاز گفت: تیم فولاد بازی های بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. به خصوص مقابل ترکمنستان که موقعیت های زیادی داشت و دو بار به تیر افقی دروازه برخورد کرد. با این شرایط شاید تیم جواد نکونام که بازیکنان باتجربه و جوانان خوبی دارد، شانس اول صعود را هم داشته باشد.

مدافع سابق فولاد با اشاره به اینکه این تیم با وجود عملکرد خوب و موقعیت های زیادی که در دقیقه 97 مقابل آهال شاهد بودیم، شرایط سختی را پشت سر می گذارد، گفت: همانطور که گفتم فولاد بازیکنان خوبی دارد. مثلا شیمبا که هم تیمی من بود گلزن است اما در زمین زیاد می دود و مدام از این طرف به آن سو می رود. اگر مهاجمی مثل لواندوفسکی که فقط برای گلزنی در زمین است تا این حد حرکت نکند. حتی یک هافبک هم نمی تواند پایان تهاجمی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه سن شیمبا نیز صعود کرده است، فولاد به طور کلی نیاز به یک تمام کننده خوب دارد. با این شرایط می تواند در دیدارهای بعدی با کمترین گل به همین شکل امتیاز بگیرد. ضمن اینکه بحث جشن و اتمام هم در فوتبال ایران مشکل ساز است. در اکثر مسابقات می بینیم که گل های زیادی به ثمر نمی رسد و تیم های دیگر حتی استقلال و پرسپولیس با زدن یکی دو گل عقب می مانند.

حمیدی در خصوص لزوم گلزنی بیشتر فولاد در سه بازی دیگر گفت: باید با خط حمله تخصصی تری در خط پایان کار کنیم. به عنوان مثال، تمرین برای موقعیت های تک به تک، ضربه زدن، اعتماد به نفس یا افزایش دقت، فولاد ترکیبی با کیفیت دارد. بازیکنان خوبی در پست های مختلف و حتی روی نیمکت این تیم حضور دارند اما به هر حال در بحث فینال، دقت بازیکن شرط است. این عنصر را نمی توان به تیم تزریق کرد. باید روی آن کار بیشتری انجام شود، اما در مجموع، تا زمانی که تیم شکست نخورد، این چیز بسیار خوبی است.

وی در خصوص کم بازی شدن بازیکن اسپانیایی فولاد (ایبای گومز، بازیکن سابق اتلتیکو بیلبائو و آلاوس) در این دیدارها گفت: به هر حال لالیگا یا سایر مسابقات اروپایی با فوتبال کشورمان در از نظر نظم و ترتیب، مسائل تاکتیکی و … “در فوتبال ما قدرت و دوندگی حرف اول را می زند. به همین دلیل بازیکنانی که از این لیگ ها به تیم های ما می آیند نیاز به زمان زیادی دارند تا هماهنگی لازم را انجام دهند. البته آنها می توانند عدم هماهنگی با تیم مثل شرایطی که برای ژست استقلال وجود دارد لیگ ایران لیگ خاصی است برزیلی ها و کروات ها می توانند با فوتبال ما هماهنگی خوبی داشته باشند و من این را در زمانی که برای سپاهان یا فولاد بازی کردم دیدم.اما بازیکنان انگلیس ، اسپانیا یا فرانسه این شرایط را ندارند و سخت کار می کنند.

مدافع سابق فولاد درباره شانس این تیم برای ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: فولاد حتی ممکن است به عنوان سرگروه صعود کند. او در بازی اول می توانست الغرافه را شکست دهد که به هر حال این اتفاق نیفتاد. الان در بازی برگشت فکر می کنم حتی با پیروزی مقابل الغرافه یا شباب الاهلی و کسب سه امتیاز می تواند تیم اول شود و راهی مرحله بعد شود.

دیدگاهتان را بنویسید