بازیگر پرسپولیسی وزیر ورزش را مسخره می کند

بازیگر پرسپولیسی وزیر ورزش را مسخره می کند

بسیاری از هنرمندان مطرح کشور علاقه زیادی به فوتبال دارند و نتایج را دنبال می کنند و تا جایی که می توانند مسابقات را تماشا می کنند. اما در این بین برخی از آنها حرفه ای فوتبال هستند و اخبار را با جزئیات دنبال می کنند.

پیمان بازگی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون است. بازگی که همیشه از عشقش به فوتبال و به خصوص پرسپولیس می گوید، معتقد است اگر ستاره هایی که در آن سال ها از پرسپولیس رفتند باقی می ماندند، این تیم می توانست قهرمان آسیا شود.

وضعیت پرسپولیس در فصل جدید را چگونه می بینید؟

خب لیگ تازه شروع شده و نمی توان پیش بینی خاصی کرد. به نظر من همان تیم هایی که پارسال مدعی بودند امسال هم شانس قهرمانی دارند. البته همه می دانند که من چقدر پرسپولیسی هستم و طبیعی است که دوست دارم تیم محبوبم لیگ و ششمین قهرمانی متوالی را برای ما کسب کند. ابتدای فصل با دو برد پرسپولیس همراه بود اما بعد فکر می کنم پرسپولیس کمی شکست خورد. فضای آزاد ستاره های خروجی بیشتر احساس می شد و خریدهای جدید نتوانست با فضای پرسپولیس سازگار شود. همین عوامل باعث شد پرسپولیس در 3 بازی بعدی خود گل نخورد و از بالای جدول دور شود.

اما به گفته کارشناسان در دیدار مقابل صنعت نفت پرسپولیس عملکرد خوبی داشت …

بله کاملا موافقم دیدار مقابل صنعت نفت بهترین بازی پرسپولیس در این فصل بود و این تیم نشان داد کم کم به فرم ایده آل خود نزدیک می شود و کمی امیدوارتر شدیم. البته فکر می کنم تیم از این هم بهتر خواهد شد و می توانیم نتایج درخشان سال های گذشته را تکرار کنیم.

سال های گذشته استقلالی ها مدعی بودند که پرسپولیس با کمک وزیر ورزش قهرمان می شود. حالا که وزیر جدید روی کار آمده، معتقدند پرسپولیس دیگر نمی تواند قهرمانی هایش را تکرار کند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

این حرفه ها بهانه است. استقلال چون نتوانست قهرمان شود هوادارانش در این مورد صحبت کردند. می خواهم بدانم وزیر از فاصله 40 متری گل زد یا کاری کرد که پنالتی نشود؟ در این سال ها پرسپولیس دو بار به فینال آسیا رسید. آیا وزیر در آسیا به ما کمک کرد تا فینالیست شویم؟ خودشان هم می دانند که پرسپولیس بهترین تیم فصل اخیر است و به شایستگی قهرمان شد. امیدوارم با تلاش کل تیم امسال با وزیر جدید قهرمان شویم.

در تیم فعلی پرسپولیس بازیکنی هست که واقعا دوستش داشته باشی؟

خب من دوستم و با بچه های زیادی ارتباط دارم. با این حال من عاشق بازی وحید امیری هستم و فکر می کنم او بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران است. من شخصا به کیف امیری نگاه می کنم. وحید واقعا عالیه هم از نظر شخصیتی و هم از نظر فنی.

پس از 2 سال، هواداران اجازه حضور در این مسابقه را پیدا کردند. نمی خواهید برای تماشای یکی از بازی های پرسپولیس به ورزشگاه بروید؟

واقعیت این است که من واقعاً دلم برای رفتن به استادیوم تنگ شده است. تماشای مسابقه در ورزشگاه با هیجانی که وجود دارد متفاوت است. من چند سالی است که به ورزشگاه نرفته ام اما مطمئنا در اولین فرصت این کار را انجام خواهم داد و برای تماشای یکی از بازی های پرسپولیس به ورزشگاه خواهم رفت.

یادت هست اولین بار کی به باشگاه رفتی؟

یادم هست سال 67 یا 68 بود که من و پدر و برادرم برای اولین بار به ورزشگاه رفتیم. بازی پرسپولیس با یکی از تیم های بوشهری در جام حذفی بود. پرسپولیس با گل مرتضی کرمانی در این دیدار پیروز شد اما به دلیل باخت در این دیدار حذف شد. با اینکه حذف شدیم اما تجربه خیلی خوبی بود و خیلی دوستش داشتم.

تمام خانواده شما پرسپولیسی هستند؟

به هر حال، نه؛ پدرم طرفدار سرسخت استقلال است و گاهی در مورد ما کری می خواند.

صحبت از خواندن کری بود. آیا با هنرمندان دیگر فوتبال بازی می کنید؟

بله صد در صد فوتبال بدون کری خوانی خوشمزه نیست. هنرمندان فوتبال زیاد هستند و ما می خوانیم، مخصوصاً وقتی دربی می آید.

با کی بیشتر حال میکنی؟

نوید محمدزاده، سام درخشانی و سامان سالور دوستان صمیمی من هستند که بسیار مستقل هستند. من برای آنها زیاد آواز می خوانم و با هم این کار را انجام می دهیم. مخصوصا نوید که در این 5 سال خیلی اذیتش کرد و من برایش کری خواندم.

نوید محمدزاده، سام درخشانی و سامان سالور دوستان نزدیک استقلالی من هستند. من برای آنها زیاد آواز می خوانم. مخصوصا نوید که در این 5 سال خیلی اذیتش کرد و من برایش کری خواندم
تیم ملی چطور؟ کار ما برای جام جهانی تقریبا تمام شده است.

بله خدا را شکر در این مدت توانستیم به راحتی به جام جهانی صعود کنیم و جای خوشحالی است. البته فکر می کنم تیم ما از نظر نتیجه خوب بود اما از نظر فرم بازی همچنان کار می کند. البته اسکوچیچ نمی تواند کاری را که می خواهد انجام دهد. این تیم نه بازی دوستانه دارد و نه اردوی مناسب. وقتی 2 روز مانده به بازی کادر فنی می تواند بازیکنان خود را داشته باشد چه انتظاری باید داشت. به هر حال معتقدم رسیدن به جام جهانی به تنهایی نباید آرزوی ما باشد. به نظر من مدیران فدراسیون باید طوری برنامه ریزی کنند که نسبت به دوره های قبل نتایج بهتری بگیریم و حتی به دور دوم برویم.

در مورد اختلاف طارمی و اسکوچیچ به چه کسی حق می دهید؟

ببینید من فکر نمی کنم موضوع پیچیده یا عجیبی باشد که اینقدر برای تیم ملی تفاوت ایجاد کرده باشد. فکر می کنم فدراسیون در این زمینه خیلی ضعیف عمل کرد. مدیران فدراسیون خیلی راحت و خونسرد توانستند با این موضوع برخورد کنند و اجازه ندهند این موضوع تا این حد بالا بگیرد.

اما طارمی جواب تلفن اسکوچیچ و کریم باقری را نداد.

خب این هم از دوران جوانی مهدی. به نظرم بزرگان فوتبال ایران مثل علی دایی می توانند این مشکل را حل کنند. در هر صورت فراموش نکنید مهدی فوتبالیست خوب و باکیفیتی است و چقدر می تواند به تیم ملی در جام جهانی کمک کند. به عنوان یک هوادار تیم ملی امیدوارم مشکل طارمی و اسکوچیچ هر چه زودتر برطرف شود و شاهد بازگشت مهدی به تیم ملی باشیم. البته شما رسانه ها هم باید کمک کنید تا با آرامش این موضوع حل شود و برای تیم ملی مشکل ایجاد نشود.

از بین بازیکنانی که در این سال ها برای تیم ملی بازی کرده اند، اگر بخواهید یک یا چند بازیکن به تیم ملی فعلی اضافه کنید، این بازیکنان چه کسانی هستند؟

اگر دست من بود و امکان بازگشت بازیکنان قدیمی به فوتبال وجود داشت، علی دایی، کریم باقری و هداد عزیزی را انتخاب می کردم. به نظر من این افراد جزو بهترین های تاریخ فوتبال ایران هستند. البته باید بگویم جای مهرداد میناوند و علی انصاریان خیلی خالی است و دوست دارم آنها هم باشند. مهرداد و علی از بهترین و قدیمی ترین دوستان فوتبالی من بودند و خاطرات زیادی با آنها دارم. واقعا هنوز باورم نمیشه که مهرداد و علی نباشن.

حتما شنیده اید که به گونه ای از ماهی ها علی دایی می گویند. شما چه چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

ابتدا باید بگویم که علی دایی یکی از بزرگان ورزش ماست و شخصا به او علاقه مند هستم. اگر کاری که آنها انجام داده اند در دنیا عادی است، مشکلی نیست، اما اگر اینطور نیست، شاید بهتر است این کار را انجام ندهند. البته فکر نمی کنم کسانی که نام علی دایی را یک گونه ماهی گذاشته اند، قصد بدی داشته باشند.

چنین چیزهایی در جهان متداول است و افراد مشهور اغلب به نام گونه های مختلف حیوانات نامگذاری می شوند.

خب اگه اینطور باشه فکر نمیکنم مشکلی باشه. البته نظر علی دایی هم شرط است و باید دید نظر او چیست. اما این را هم بگویم که شوخی هایی که در فضای مجازی با این موضوع کردم اصلا جالب نبود و به قول معروف شورش جدیدی به پا شد.

یادم می آید که با عادل فردوسی پور دوست بودم. به نظر شما جای عادلانه ای در فوتبال ما وجود ندارد؟

خب، من هنوز با ادل خان دوست هستم. فکر می کنم جای او خیلی خالی است و فکر می کنم همه دلشان برای حضورش تنگ شده است. ادل یکی از کسانی است که بی دلیل و بدون اینکه کسی بداند چه اتفاقی افتاده او را ترک کرد. فردوسی پور در کار خود استاد است و به جرات می توانم بگویم که تا به حال فردی مانند او را که عاشق فوتبال باشد ندیده ام.

آیا فوتبال دیگران را دنبال می کنید؟ طرفدار کدام تیم هستی؟

بله کم و بیش تماشا می کنم. من طرفدار تیم خاصی نیستم که نسبت به آن تعصب داشته باشم. اما من عاشق کریستیانو رونالدو هستم و بازی های او را هر کجا که باشد دنبال می کنم. فکر می کنم رونالدو فوتبالیست بزرگی است و ما آن را نداریم.

امروز اولین دربی فصل جدید خواهد بود. این بازی را چگونه می بینید؟

خب به نظر من شرایط هیچ کدام از این دو تیم مساعد نیست و پرسپولیس و استقلال هنوز به فرم ایده آل خود نرسیده اند. با این حال امیدوارم تیم محبوبم در دربی پیروز شود. فکر می کنم پرسپولیس با یک گل عیسی القطر استقلال را برد و اولین دربی فصل را برد.

دیدگاهتان را بنویسید