بازی متناقض امارات بین اسرائیل و ایران

بازی متناقض امارات بین اسرائیل و ایران

روز جدید : سفر طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی دولت امارات به ایران همچنان با بازخورد رسانه های عربی و کارشناسان منطقه ای همراه بود.

سیدعماد حسینی – سفر طحن بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی دولت امارات به ایران همچنان با بازخورد رسانه های عربی و کارشناسان منطقه ای همراه بود.

این واقعیت انکارناپذیر است که کشورهای همسایه باید در بالاترین سطح ممکن تعامل و همکاری داشته باشند، اما با توجه به شرایط منطقه و تا زمانی که امارات اخیرا روابط عمومی خود را با اسرائیل به رسمیت شناخت و هیئت های اماراتی عازم فلسطین شدند. اشغال شده، این واقعیت که ابوظبی همچنان تلاش می کند خط روابط سیاسی خود با ایران را باز نگه دارد، می تواند منجر به ابهامات، پرسش ها و در عین حال تفسیرها و تحلیل های متفاوت شود.

این نیز بسیار تحریک کننده است که فکر کنیم محمد بن زاید که با سیاستی خاص (بخوانید تقلب) برادر بزرگتر خود را به عنوان رهبر امارات بیمار نگه داشته و حاکم کشور شده است، سیاستی حیله گرانه در پیش گرفته و بین دو نفر بازی می کند. دشمنان

برخی از کارشناسان رفتار او را جسورانه در چارچوب منافع ملی ابوظبی توصیف می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را نشانه نگرانی شدید محمد بن زاید از سوار شدن او توسط دوست و همراه قدیمی خود محمد بن سلمان از یک سو و ضرب و شتم آنها می دانند. از سوی دیگر ایالات متحده متحد غیرقابل اعتمادی محسوب می شود.

اما اگر محمد بن زاید نگاهی واقع بینانه به اوضاع منطقه داشته باشد، به این نتیجه می رسد که برقراری روابط حسنه با همسایگان به ویژه همسایه قدرتمند و بزرگ جمهوری اسلامی ایران، نه تنها یک گزینه اجتناب ناپذیر، بلکه بهترین گزینه است. همسایگان منطقه.

دیدگاهتان را بنویسید