بازی های مجازی به سرگرمی محبوب کودکان تبدیل شده است/ فضای آزاد برنامه های مکتوب در طرح های اوقات فراغت در استان البرز


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839711

شیرین هالگی گفت: متاسفانه دست مسئولان استان البرز در حوزه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خالی است و این خلاء با بازی های رایانه ای پر شده است که بسیار مضر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیرین حلگی مدرس دانشگاه و مشاور آموزشی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امروزه فضای مجازی و بازی های مرتبط با آن به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در بین اقشار جامعه اولین آشنایی کودکان و نوجوانان با رایانه و فضای مجازی از طریق بازی های رایانه ای است.

خالقی افزود: انجام بازی های رایانه ای طولانی مدت بدون مدیریت زمان و استفاده از بازی های خشن منجر به افزایش انزوای اجتماعی می شود.

وی گفت: در گذشته کودکان و نوجوانان بسیاری از اصول زندگی را با بازی یاد می گرفتند، اما امروزه طراحان بازی های رایانه ای غذای فکری کودکان را در اختیار ما قرار می دهند.

خالقی گفت: اگر والدین شناخت کافی از بازی های رایانه ای فرزندان خود نداشته باشند و بازی را مطابق با کودک آماده کنند، آثار و عواقب این انتخاب اشتباه در رفتار و شخصیت فرزندشان منعکس می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه دست مسئولان استان البرز در حوزه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خالی است و این خلا با بازی های رایانه ای که بسیار مضر است پر می شود.

این کارشناس افزود: در بازی های قبلی هیچ احساس یکنواختی و آرامش وجود نداشت اما برعکس در بازی های نسل جدید این بعد از بازی پر رنگ تر شد.

خالقی بیان کرد: نمی توان کودکان را از انجام این گونه بازی ها منع کرد اما با انتخاب و مدیریت صحیح می توان آسیب های ناشی از آن را به حداقل رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تابستان و اوقات فراغت کودکان نزدیک است، بهترین لذت کنار آمدن با دنیای کتاب است. والدین باید این ارتباط را برقرار کنند زیرا نسل جدید با دوست خوب بیگانه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید