باز هم نفت کوره!/ هوا همچنان آلوده است

ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795778

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به بازگشت نفت کوره به زنجیره مصرف نیروگاه تبریز، شاهد افزایش شاخص آلودگی هوا در این نیروگاه هستیم. شهر “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، رضا فدایی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست دوشنبه شب در گفت و گو با اشاره به ناسالم بودن شاخص هوای تبریز در 3 روز گذشته، اظهار داشت: میزان اکسید گوگرد در هوا وجود دارد. شهر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. مشخص شد که این نشانه استفاده از نفت کوره است.

وی گفت: ذرات زیر 2.5 میکرون در هوا عمدتاً مربوط به آلودگی وسایل نقلیه است.

فدای گفت: در حال حاضر سوخت نیروگاه تبریز نفت کوره است و تلاش مسئولان برای افزایش سهمیه گاز این نیروگاه است.

مصرف سوخت نیروگاه تبریز از 20 آذرماه از نفت کوره به گاز تغییر کرده است اما از ابتدای آذرماه با افزایش سرمای هوا و افزایش مصرف گاز خانگی به نظر می رسد سهمیه اختصاص یافته برای این نیروگاه افزایش یافته است.

کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی می گویند 20 تا 27 درصد آلودگی هوای تبریز سهم این شهر از استفاده شهر از نفت کوره به جای گاز است.

کارشناس هواشناسی آذربایجان شرقی از پایداری هوا در سه روز آینده خبر داد که تداوم آلودگی هوا در کلانشهر تبریز ادامه دارد.

تداوم آلودگی هوای تبریز برای سومین روز متوالی

حسن عباس‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای امروز تبریز 155 است که برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

وی افزود: در شرایطی که هوا برای گروه های آسیب پذیر ناسالم است، توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در فضای باز خودداری کنند.

عباس‌نژاد صرفه‌جویی در مصرف انرژی، پرهیز از تردد غیرضروری در شهر، مدیریت زمان و مکان برای تردد درون شهری، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و رعایت توصیه‌های زیست‌محیطی را از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید