بافت تاریخی اردکان جهانی شدنی نیست/تامین 60 درصد درآمد عوارض شهرداری


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893172

متالحی شهردار اردکان گفت: بافت تاریخی اردکان از نظر انسجام و سرزندگی نیز منحصر به فرد است و از نظر وسعت بافت منسجم فاصله چندانی با یزد ندارد اما عناصر لازم برای جهانی شدن موجود است. در این زمینه نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، رضا مطلبی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعداد پروژه های نیمه تمام اردکان اظهار داشت: خیابان ها، پارک ها، خروجی های شهر، آسفالت معابر و راه اندازی مجدد پروژه عمرانی العالمه. بعد از دو سال این یکی از پروژه های نیمه تمام این شهر بود که با کمک شهرداری اجرا می شود.

وی افزود: پارک بانوان، پارک مسکن مهر و… 90 درصد تکمیل شده و امیدواریم 10 درصد باقیمانده در چند ماه آینده تکمیل شود.

شهردار اردکان با اشاره به اهمیت بافت تاریخی در این شهر تصریح کرد: خانه صدرالفضلا به عنوان فرهنگسرای شهرداری در حال مرمت است و مجموعه سلطان علما تا سال آینده تکمیل می شود همچنین موضوع بافت تاریخی نیاز به نوع خاصی دارد.

مطلبی ادامه داد: طراحی مسیر قنات برای گردشگران، پیاده روسازی و مرمت برخی اماکن تاریخی از دیگر برنامه هایی است که برای بهسازی محوطه تاریخی و ارائه آن به گردشگران اجرا می شود.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی اردکان از نظر انسجام و سرزندگی بی نظیر است و از نظر وسعت بافت منسجم از یزد فاصله چندانی ندارد، اما عناصر لازم برای جهانی شدن در این بافت وجود ندارد و تلاش می شود. تصمیم گرفت که برای ثبت ملی و جهانی به صورت موردی انجام شود.

شهردار اردکان در خصوص عوارض اخذ شده از صنعت گفت: قانون در سال های اخیر بسیار تغییر کرده و به دلیل تقسیم بندی بر اساس جمعیت درآمد شهرداری ارکان کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین ارزش افزوده به دلیل جمعیت بیشتر یزد نسبت به اردکان به مرکز استان تعلق دارد و امیدواریم علاوه بر مشکل جمعیت، به موضوع صنایع نیز توجه بیشتری شود.

شهردار اردکان ادامه داد: 60 درصد درآمد شهرداری از محل عوارض است و تلاش ما بر این است که به درآمد پایدار برسیم.

مطلاحی با اشاره به سیل اخیر گفت: پاکسازی تمامی مسیل ها، بازدید و مقاوم سازی سدهای اطراف شهر و قنوات با کمک شهرداری، جهاد کشاورزی و… از جمله اقداماتی بود که برای مهار سیل اخیر انجام شد و با توجه به اقدامات انجام شده خسارت چندانی به اردک ها وارد نشده است.

شهردار اردکان با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی در اردکان تصریح کرد: صنعتی شدن شهر اردکان باعث شده تا اردکان و مردم آن از گذشته فرهنگی خود فاصله بگیرند و به همین دلیل اقدامات فرهنگی زیادی از جمله برگزاری مراسم و جشن ها انجام شده است. در اردکان

وی با اشاره به زیرساخت های ورزشی و ورزشی در شهرستان اردکان گفت: تجهیز زمین فوتبال، احداث سالن ورزشی بانوان در هفته دولت، طراحی فضاهای ورزشی در پارک ها و طراحی ورزش های محلی و خیابانی در شهرستان از جمله اقدامات انجام شده است. رشته ورزشی

معاون خدمات شهری اردکان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در زمینه سیل بیان کرد: لایروبی رودخانه های فصلی و پایش مسیرهای بالادست و رفع مشکلات موجود از جمله اقدامات پیشگیرانه بود.

وی خدمات شهری را ویترین شهر دانست و افزود: خدمات شهری و سیستم جمع آوری زباله در اردکان تلاش می کند به سمتی حرکت کند که تولید زباله را کاهش داده و بازیافت زباله را افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید