بافت تاریخی 7000 ساله شهر میبد مرمت و احیا می شود.


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890550

بهارستانی شهردار میبد گفت: با توجه به موقعیت شهر میبد، بافت تاریخی 7 هزار ساله و وجود آثار تاریخی مهم در این شهر، مرمت و بازآفرینی بافت تاریخی با جدیت بیشتری نسبت به گذشته مورد مطالعه و اجرا قرار گرفته است. سال .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مجید بهارستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به گزارش عملکرد یکساله دولت سیزدهم در میبد و شورای شهر و همچنین ارائه گزارش 10 ماهه شهرداری اظهار داشت: تکمیل پروژه فاز اول احداث ارگ شهرداری، ساماندهی، احداث محله با 3 پارک و گازرسانی به شهر حفسد دزات و فجر بیده، اجرای پروژه های رفع خطرات در جاده های خطرناک معروف به گودال مرگ و دفع آب های سطحی از پروژه های مهم عمرانی در سال 1400 می باشد.

وی افزود: با توجه به موقعیت شهر میبد، بافت تاریخی هفت هزار ساله و وجود آثار تاریخی قابل توجه در این شهرستان، مرمت و بازآفرینی خانه سنتی امین، آب انبار و برج شهیدیه نیز انجام شده است. به عنوان مرمت 650 متر مربع از حسینیه تاریخی قلعه فیروز آباد، مبلغی بالغ بر 5 میلیارد ریال از اقدامات انجام شده در سال گذشته توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری است.

شهردار میبد در خصوص اجرای عملیات زیرسازی، آسفالت و بتن ریزی معابر موجود در سطح شهر اظهار داشت: 186 هزار و 200 متر مربع آسفالت معابر موجود در سطح شهر و بتن ریزی 3 هکتار و 100 متر مربع زمین بازی. در سه پارک محله برای بهبود معابر و فضاهای موجود شهر در سال گذشته.

بهارستانی بیان کرد: پروژه های بزرگ عمرانی شهرداری میبد در سال 1401 شامل پروژه های رفع خطر از میدان حائری و بهسازی معابر موجود در باغشهر بود.

وی افزود: تاکنون 520 میلیارد ریال در حوزه زیرسازی، آسفالت و بتن ریزی، 32 میلیارد ریال در حوزه ساماندهی شهروندی و بازآفرینی فضاهای شهری و 270 میلیارد ریال در پروژه های جدولی، پیاده روسازی و احداث پارکینگ های بزرگ. پروژه های عمرانی در طول سال 6 ماهه اول سال جاری و ساماندهی ورودی شهر از اردکان و ندوشان، مرمت و ساماندهی گذر تاریخی شاه جهان آباد، مرمت و ساماندهی خط بازار و خیابان مسجد جامع و نیز در دست بررسی است. جاده های اطراف یخچال کاشتی از دیگر پروژه های مهم 6 ماهه دوم سال 1401 است.

شهردار میبد از تکمیل 20 پروژه عمرانی از سال 1400 تاکنون خبر داد و گفت: 6 پروژه به ارزش 13 میلیارد ریال در شهرستان میبد و بیش از 30 اقدام مهم در راستای زیباسازی فضای شهر از سال گذشته تا کنون از سیما، منظر و تالار فضای سبز شهری شهرداری میبد ساخته شد.


8 مورد تخریب آرا و اجرای رای توسط واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری

وی با اشاره به عملکرد واحد پیشگیری و حل و فصل جرائم این شهرستان گفت: در هر مورد 4 هزار و 874 پرونده پیگیری و اقدام لازم انجام شده است که از این تعداد 128 پرونده در کمیسیون ماده 100 و 670 پرونده پیگیری شده است. با شکایت شهروندان مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به معابر و تابلوهای مجاور و 750 مورد در زمینه راهبند.

بهارستانی افزود: 8 مورد رای تخریب و اجرای آرا و 460 مورد تخلف فنی ساخت و سازهای سطح شهر و تایید شماره ثبت برای تشکیل پرونده از دیگر اقدامات انجام شده توسط یگان پیشگیری و رفع تخلفات شهری است.

شهردار میبد با اشاره به آزادسازی املاک از شهرداری گفت: آزادسازی املاک از شهرداری به سه صورت زمین، خدمات و پرداخت نقدی انجام می شود.

وی بیان کرد: حوزه مدیریت و املاک شهرداری در سال 1400 توانست 16 قرارداد در نیمه اول و 57 قرارداد در نیمه دوم به مبلغ 575 میلیارد و 733 میلیون ریال محقق کند و لازم به ذکر است. که این رقم دو برابر چهار ماهه اول سال 1401 با 22 قرارداد به ارزش 217 میلیارد و 369 میلیون ریال است.

بهارستانی از برگزاری 10 جلسه کمیته فنی در چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: 10 جلسه کمیته فنی و 4 جلسه کمیسیون ماده 5 در چهار ماهه امسال تشکیل و 69 مورد بررسی شد.

شهردار میبد بیان کرد: 48 پرونده در کمیسیون ماده 5 تصویب شد و تعداد پرونده های مخالف در این کمیسیون 21 مورد بود.

وی با اشاره به عملکرد کمیسیون ماده 7 تصریح کرد: 146 پرونده در چهار ماهه نخست امسال به ارزش 2 میلیارد و 568 میلیون ریال در کمیسیون ماده 7 رسیدگی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید